• За нас
    • За нас
    • Екип
    • Управителен съвет
    • Финансова информация
    • Контакти
  • Въздействие
    • Въздействие
    • Доклад за дейността
    • Външни оценки за въздействието
    • Проект NEST
    • Застъпничество и политики
  • За директори
    4_1-1-300x300
    • Станете училище партньор на Заедно в час
    • Програма “Училища за пример”
    • Програма “Учим Заедно”
    • Програма “Нов път в преподаването”
    • Истории от нашите училища партньори
  • Подкрепете ни
    Научете повече
    • Дарете
    • Предизвикай се с кауза 2023
    • Благотворителен търг на звездите
    • Дарителска кампания на Богомил Балкански
    • Празнувайте с кауза
    • Истории на съмишленици
  • Блог
    1
    • Предстоящи събития
    • Новини
    • Истории
    • Добри практики за учители
    • Становища и коментари
  • Дари
Заедно в час
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Управителен съвет
    • Финансова информация
    • Контакти
  • Въздействие
    • Въздействие
    • Доклад за дейността
    • Външни оценки за въздействието
    • Проект NEST
    • Застъпничество и политики
  • За директори
    4_1-1-300x300
    • Станете училище партньор на Заедно в час
    • Програма “Училища за пример”
    • Програма “Учим Заедно”
    • Програма “Нов път в преподаването”
    • Истории от нашите училища партньори
  • Подкрепете ни
    Научете повече
    • Дарете
    • Предизвикай се с кауза 2023
    • Благотворителен търг на звездите
    • Дарителска кампания на Богомил Балкански
    • Празнувайте с кауза
    • Истории на съмишленици
  • Блог
    1
    • Предстоящи събития
    • Новини
    • Истории
    • Добри практики за учители
    • Становища и коментари
  • Дари

Добри практики

  • Начало
  • Блог
  • Добри практики
  • 3 идеи за ученически проекти на тема климатични промени

3 идеи за ученически проекти на тема климатични промени

  • Публикувано от Ремина Алексиева
  • Категории Добри практики, Всички, Добри практики в образованието по света
  • Дата 16 юни, 2022

Климатичните промени са важна и всеобхватна тема. Ако се чудите как можете да интегрирате темата в часовете си, тази статия е за вас!

В тази статия ви даваме 3 идеи за ученически проекти, които да развиете с вашите ученици. Подбрани са така, че да могат да бъдат изпробвани в различни часове и да позволяват на учениците да учат и анализират информация в процеса на работа.

Какво съдържа водата, която пием?

Замисляте ли се колко е чиста водата, която пием в нашето населено място? Ако е замърсена с химикали, как влияе това на нас и околната среда? Възможно ли е да я пречистим? Да проучим и анализираме водата е лесен за изпълнение проект, не само за учителите по природни науки.

Първа стъпка: В първото занятие, запознайте учениците с темата за замърсяването на водата – може да е под формата на дискусия, а учениците, разделени по групи, да изготвят дърво на проблема. Дървото на проблема може да включва източници, причини, последствия и други. 

Втора стъпка: След кратко проучване, дайте задача на учениците да проучат какъв е съставът на водата във вашето населено място – могат да четат материали, да се свържат с хора от общината, да направят проучване на базата на статистика, да се допитат до специалисти. Нека всеки отбор записва откритията си на табло/лист/онлайн споделено пространство тип Google Docs и/или Padlet. 

Трета стъпка: Обобщете резултатите на общо табло и обсъдете следващи стъпки за подобряването на качеството на водата. Такива могат да бъдат разговори с директора на училището, с представител на общината или друга институция.

Четвърта (бонус) стъпка: Помислете за практически начини как можете да пречиствате водата в училище. Можете да извършите анализ на качеството на водата, с помощта на учител по биология/специалист. Прочуването на водата е сравнително лесна задача и ще научи учениците как се взимат проби правилно и как да работят в екип.

Кръгла маса на климатичните промени

Климатичните промени често биват обсъждани без всички гледни точки да бъдат взети под внимание. Ето затова е чудесна идея да поставим учениците в различни роли, в които да обсъдат и убедят останалите, че техните проблеми са също толкова важни.

Първа стъпка: Разпределете учениците си по групи – представители на бизнеса, политици, производители на плодове и зеленчуци, активисти и учени. Поставете задача на всяка група да подготви кратко представяне, с което да убеди останалите, че неговото предложение за справяне с климатичните промени е най-правилно и належащо. Всяка група трябва да подбере три основни проблема на неговата общност, свързана с климатичните промени, каква е тяхната цел и искания.

Втора стъпка: Разпространете новината за кръглата маса сред колеги и други ученици. Желаещите да са публика имат задача да подготвят въпроси към представителите на различните общности.

Трета стъпка: В деня на кръглата маса бъдете модератор на дискусията. Задайте им уточняващи въпроси, с които да стигнат до консенсус. Целта на задачата е да подредят своите искания по приоритети и да обяснят защо са ги подредили по този начин. 

Горите и почвите – нашите пазители

Идеята на този проект е учениците да научат каква е пряката връзка между климатичните промени, горите и почвите и  защо загубата на гори задълбочава проблема с растящите въглеродни емисии. 

Първа стъпка: Запознаваме учениците с ролята на горите и почвите за климата и какви са последствията от влиянието на климатичните промени върху природата. Учениците проучват какви са възможните краткосрочни и дългосрочни въздействия за горите и почвите. Учениците изследват кои са основните въглеродни резервоари по света и в България.

Втора стъпка: Дискусия, обобщаване на намерената информация. Дискусия за това какво е общото между горите и почвите. Всяка група създава и споделя хипотеза за това какво свързва горите и почвите.

Трета стъпка (бонус): Анализ на почвите в двора на училището/близкия парк. Тук ще ви трябват специфични знания и време, но е възможно сравнително лесно да се вземе проба от почвата и да се направи анализ. След това могат да се приложат дейности по облагородяване на почвата, в зависимост от предложенията и идеите на учениците за това по какъв начин е най-добре да се облагороди тя.

Четвърта стъпка: Обобщение на информацията, резултати. Защо проектът е важен и на какво ни научи той?

Повече за климатичните промени, можете да откриете тук.

Етикет:климатични промени, проекти, проектно-базирано обучение

  • Сподели:
Ремина Алексиева

Предишен пост:

Ученици от седем училища в България показаха свои проекти за справяне с климатичните промени
16 юни, 2022

Следващ пост

До 18 юни се предизвикваме с кауза в подкрепа на българското образование
16 юни, 2022

Прочетете още

TheArtStudio1.com (203 of 293)
Търсят се училищни проекти за подобряване мотивацията и уменията за осъзнато учене на учениците в прогимназия
20 март, 2023
DSC_9912
Как се става ефективен учител
16 март, 2023
intervyu lena parova
Лена Парова: Не чакай промяна в нормативната уредба, за да промениш нещата в класната стая или в училище
13 март, 2023

Търсене

Последни новини

Как се става ефективен учител
16мар.2023
Лена Парова: Не чакай промяна в нормативната уредба, за да промениш нещата в класната стая или в училище
13мар.2023
Над 70 училища от цяла България искат да осъвременят преподаването и да подобрят управлението си с иновативна обучителна програма 
06мар.2023

Последвайте ни

Контакти

+359 (0)2 988 06 88

бул. „Цариградско шосе“ № 23, гр. София 1124

info@zaednovchas.bg

"Заедно в час" е създадена по инициатива и с финансовата подкрепа на Фондация "Америка за България"

America for Bulgaria logo

За Заедно в час

  • Програма “Училища за пример”
  • Програма “Учим заедно”
  • Подкрепете ни
  • Отворени позиции
  • Prepodavame.bg

Новини и събития

  • Предстоящи събития
  • Новини и истории
  • Становища и коментари
  • За медиите

Допълнителна информация

  • Политика за личните данни
  • Политика за действия при деца в риск
  • Политика по качеството
  • Финансова информация
  • Контакти