До 2 юни се провеждат интервюта от експертно жури с екипите на 27 училища, селектирани след първия етап на подбор на проектните предложения
89 проекта от училища в 26 области на България бяха получени във второто издание на програма “Учим заедно”. Тази година програмата търси училищни проекти, които помагат за повишаване на уменията за саморегулирано учене на учениците в прогимназиален етап и развиване на техните социално-емоционални компетентности. Крайният срок за кандидатстване беше 10 май, като право да кандидатстват имаха всички общински и държавни училища в страната с ученици от 5 до 7 клас.
“Учим заедно” се реализира за втора година от фондация „Заедно в час” с финансовата подкрепа на Фондация „Америка за България”. Програмата цели да стимулира училищата да предложат и приложат работещи решения, които допринасят за преодоляване на конкретни предизвикателства в образователната система с пряко въздействие върху уменията и успеха на учениците. Партньори на програмата тази година са също Институт за изследвания в образованието и сайта prepodavame.bg.
Всички получени проекти вече са прегледани от експертно жури (запознайте се с хората в експертното жури тук и тук) и са избрани 27 училища, които преминават към следващия етап на подбор – онлайн събеседване и защита на проектите пред журито. Интервютата продължават до 2 юни, като след това ще бъдат известни и финалистите в тазгодишното издание на програмата, които ще получат до 30 000 лв. за финансирането на своите проекти.
Мариян Ранков
“Тази година качеството на кандидатурите е изключително високо. Благодарим на всички училища, че са положили толкова много труд и грижа за учениците при разписването на предложенията. Конкуренцията беше много оспорвана и затова журито взе решение да проведе повече интервюта от първоначално планираните. Проектите, които преминават във втория етап на подбора включват изключително разнообразни и устойчиви идеи за развитие на уменията за саморегулирано учене и социално емоционални умения, което ни носи увереност, че тези идеи ще могат да бъдат полезни след това и за редица други училища в страната”, коментира Мариян Ранков, ръководител “Образователни проекти” във фондация “Заедно в час”.
В проектните идеи са застъпени дейности, които включват активна работа с родители, партньорски училища, обучителни организации и др. В проектите се забеляза и желанието на училищата постепенно да интегрират и разпространят добрите практики както вътре в учителските колективи на самите училища, така и популяризирането им сред други училища в страната.
Всички проекти, които ще получат финансиране от програма “Учим заедно”, ще документират и споделят своите успешните практики от реализираните проекти, за да бъдат достъпни за образователната общност в България. Предстои и изграждането на специална Платформа за саморегулирано учене. Тя ще е безплатна и ще позволи на учители и училища от цялата страна да задълбочат работата си за подобряване уменията на учениците за саморегулирано учене. Платформата ще осигурява:
Възможности за провеждане на анкети за саморегулирано учене и анализ на резултатите;
Документиране и споделяне на най-добрите практики от опита на всички училища в програма „Учим заедно“;
Допълнителни ресурси и възможности, свързани със саморегулирано учене.
Платформата ще бъде изградена и поддържана от екипа на „Учим заедно“, за да се избегне допълнително натоварване на училищните екипи.
Повече информация за вече реализираните проекти по програма “Учим заедно” от първото ѝ издание вижте на тази страница.
Всички ресурси и практики изработени от училища са са свободни за ползване.
Следете секцията “Новини”, за да разберете и кои ще са новите финансирани проекти от програма “Учим заедно”.