• За нас
    • За нас
    • Екип
    • Управителен съвет
    • Финансова информация
    • Контакти
  • Въздействие
    • Въздействие
    • Доклад за дейността
    • Външни оценки за въздействието
    • Проект NEST
    • Застъпничество и политики
  • За директори
    4_1-1-300x300
    • Станете училище партньор на Заедно в час
    • Програма “Училища за пример”
    • Програма “Учим Заедно”
    • Програма “Нов път в преподаването”
    • Истории от нашите училища партньори
  • Подкрепете ни
    Научете повече
    • Дарете
    • Предизвикай се с кауза 2023
    • Благотворителен търг на звездите
    • Дарителска кампания на Богомил Балкански
    • Празнувайте с кауза
    • Истории на съмишленици
  • Блог
    1
    • Предстоящи събития
    • Новини
    • Истории
    • Добри практики за учители
    • Становища и коментари
  • Дари
Заедно в час
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Управителен съвет
    • Финансова информация
    • Контакти
  • Въздействие
    • Въздействие
    • Доклад за дейността
    • Външни оценки за въздействието
    • Проект NEST
    • Застъпничество и политики
  • За директори
    4_1-1-300x300
    • Станете училище партньор на Заедно в час
    • Програма “Училища за пример”
    • Програма “Учим Заедно”
    • Програма “Нов път в преподаването”
    • Истории от нашите училища партньори
  • Подкрепете ни
    Научете повече
    • Дарете
    • Предизвикай се с кауза 2023
    • Благотворителен търг на звездите
    • Дарителска кампания на Богомил Балкански
    • Празнувайте с кауза
    • Истории на съмишленици
  • Блог
    1
    • Предстоящи събития
    • Новини
    • Истории
    • Добри практики за учители
    • Становища и коментари
  • Дари

Всички

  • Начало
  • Блог
  • Всички
  • Как може да променим едно провалено училище?

Как може да променим едно провалено училище?

  • Публикувано от Заедно в час
  • Категории Всички, Добри практики
  • Дата 23 ноември, 2015

Възможно ли е едно училище в беден квартал, в което учат ученици от 50 националности и не говорят основния език на преподаване в него, така да се промени, че всички ученици да започнат да постигат високи резултати? Съдейки по българския опит, категорично ще заключим, че това е кауза пердута. По време на годишната конференция Образование 2015, организирана от Фондация „Заедно в час“, примерът на Академия Арк Елвин във Великобритания ни показа, че това не е мисията невъзможна.

Анабел Бейс, директор на Академия Арк Елвин, заяви, че всичките й действия са водени от една цел – какво е най-добро за учениците й. „Ние вярваме, че всяко дете може да успее, независимо от началната точка“, допълва тя.

Преди една година независимият образователен инспекторат OFSTED във Великобритания определя училището като „неадекватно“ и местното правителство наема г-жа Бейтс да създаде план за подобрение на училището и да поднови преподавателския екип, който не може да се справи с преподаването на ученици с ниска мотивация и трудна дисциплина. В момента училището работи по новоприета програма за промяна на училищната среда и промяна на живота на учениците там.

Академия Арк Елвин се ръководи от шест основополагащи принципа:

  1. отлично преподаване;
  2. познаване на индивидуалните особености на всяко дете;
  3. поддържане високи очаквания към всяко дете;
  4. осигуряване на повече време за учене;
  5. засилен фокус върху основополагащите предмети (английски и математика);
  6. култура на поведение.

Училището използва различни инструменти, за да постигне целите си:

  1. планиране на уроци – всеки учител планира часовете си в 4 части по предварително зададена рамка;
  2. наблюдение на уроци – взаимните посещения се използват за поддържане на високото ниво на преподаване.
  3. предварително установени правила – подписва се договор между ученици, родители и училището с ясно описани задължения и права;
  4. инструменти за отчитане на резултати – въведени са системи за проследяване присъствието на учениците в училище, както и на техните академични постижения;
  5. позитивни стимули – въведени са награди и поощрения при повишаване на резултатите, както и при проява на поведение, което е в синхрон с ценностите на училището.

 

Всички тези принципи и инструменти в училището се основават на един единствен постулат – нищо друго няма значение, ако не предоставя качествено образование. За да постигнат това и за да стигнат до всяко едно дете в училището, независимо от майчиния му език, учителите използват всякакви иновативни практики – от спорт до музика, игри и различни ролеви игри.

„Тези принципи, тактики и политики не са уникални за Академия Арк Елвин, а напротив – могат да бъдат използвани навсякъде по света“, споделя Анабел Бейтс.  Те са напълно приложими и в българските условия, където все по-често се сблъскваме с предизвикателството на интеграция на децата от различен етнос или с нисък социално-икономически статус.

Всички директори и учители, които вярват, че учениците заслужат качествено образование и могат да постигнат високи резултати, могат да използват добрите практики на Академия Арк Елвин.

  • Сподели:
Заедно в час

"Заедно в час" подготвя способни хора да бъдат мотивиращи учители, за да може всяко дете в България да има достъп до качествено образование.

Предишен пост:

Цветана Пиронкова първа ще разкаже "рецептата си за успех" в Пловдив
23 ноември, 2015

Следващ пост

Рекордни 150 000 лв. набрани в Благотворителния търг на звездите
27 ноември, 2015

Прочетете още

TheArtStudio1.com (203 of 293)
Търсят се училищни проекти за подобряване мотивацията и уменията за осъзнато учене на учениците в прогимназия
20 март, 2023
DSC_9912
Как се става ефективен учител
16 март, 2023
intervyu lena parova
Лена Парова: Не чакай промяна в нормативната уредба, за да промениш нещата в класната стая или в училище
13 март, 2023

Напиши коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Търсене

Последни новини

Как се става ефективен учител
16мар.2023
Лена Парова: Не чакай промяна в нормативната уредба, за да промениш нещата в класната стая или в училище
13мар.2023
Над 70 училища от цяла България искат да осъвременят преподаването и да подобрят управлението си с иновативна обучителна програма 
06мар.2023

Последвайте ни

Контакти

+359 (0)2 988 06 88

бул. „Цариградско шосе“ № 23, гр. София 1124

info@zaednovchas.bg

"Заедно в час" е създадена по инициатива и с финансовата подкрепа на Фондация "Америка за България"

America for Bulgaria logo

За Заедно в час

  • Програма “Училища за пример”
  • Програма “Учим заедно”
  • Подкрепете ни
  • Отворени позиции
  • Prepodavame.bg

Новини и събития

  • Предстоящи събития
  • Новини и истории
  • Становища и коментари
  • За медиите

Допълнителна информация

  • Политика за личните данни
  • Политика за действия при деца в риск
  • Политика по качеството
  • Финансова информация
  • Контакти