Български студенти от Германия участваха в Лидерската академия на “Заедно в час” в Берлин

Близо 30 български студенти от 18 висши учебни заведения от цяла Германия се включиха в работилници и лекции в рамките на организираната от “Заедно в час” Лидерска академия в Берлин между 15 и 17 март. Заедно с гост-лектори и съмишленици, както и с представители на екипа на организацията, те обсъждаха начини за развиване на лидерски умения, състоянието на образованието в България и решения за подобряването му.

Лидерската академия цели да развие универсални и практични умения за лидерство, които са приложими за всяка професионална сфера и могат да са полезни за участниците след завършване на висшето им образование. Обучението включваше методи и упражнения от опита на „Заедно в час“ и програмата за професионално и лидерско развитие на организацията, която бе отличена като “Най-добра програма за кариерно развитие” и “Най-добра обучителна програма” в конкурса “Работодател на годината” 2018г.

Какво се случи на академията

Участниците изследваха както своите индивидуални цели и лидерски стил, така и начините, по които да общуват и ангажират партньори и съмишленици в своята лидерска роля. Засегнаха също така проблемите с неравния достъп до качествено образование за учениците в България, привлекателността на учителската професия за студентите и рефлектираха върху своите лични преживявания от сферата на образованието.

Присъстващите се срещнаха и с водещи експерти в различни професионални сфери, които са обединени от подкрепата си към каузата на „Заедно в час“. Боян Юруков, старши програмист и технически ръководител в компания за финансови услуги и блогър, разказа как всеки от участниците може да анализира данни и да ги използва за задаване на въпроси, нужни по пътя към решаването на ключови проблеми в средата около нас. Журналистът и писател Капка Тодорова сподели от своя журналистически опит колко е важно да разпознаваме фалшивите новини и какви цели обслужват те. Социалният предприемач Александър Найденов обърна внимание на лидерството във всекидневието и разказа какво е да съосновеш академичен старт-ъп.

Участниците се включиха и в няколко дейности, които учителите от програмата на „Заедно в час“ също преживяват – като това да изготвят визия и мисия, да планират целите си по SMART методологията и да осъзнават различните цели на останалите заинтересовани страни в образованието.

Какво споделят участниците

„Академията ми даде много. Успях да дефинирам целите и уменията си и дори да изкристализирам идеята си и нещото, с което бих се занимавала занапред! Този форум определено допринесе за личностното ми “израстване” и персоналната рефлексия и равносметка, която успях да си направя“, споделя участничка в академията. „Беше много зареждащо, мотивиращо, себерефлектиращо събитие, което ме запозна с нови и интересни личности“, споделя друг от присъствалите. Всички лектори бяха на мнение, че обществото се нуждае от повече лидери и че лидер може да бъде всеки, стига да е готов да поема инициативата, да може да се позовава на коректна информация и да вниква в нея и да работи усърдно за ясно дефинираните си визия и цели.

Това е втората лидерска академия, която “Заедно в час” организира за български студенти в чужбина. Първата се проведе в края на 2018 г. в Лондон.