Когато бъдещето на автомобилната индустрия влезе в класните стаи

Или как служители на Bosch вдъхновиха учениците от СУ “Любен Каравелов” в Пловдив да бъдат по-мотивирани и фокусирани върху своето развитие

“Трябва по някакъв начин да показваме на младежите, че има поле за развитие”. В това изречение Владимир Владимиров, проектен мениджър в Бош Инженеринг Център София, събира своята мотивация да гостува на учениците от пловдивското СУ “Любен Каравелов”.
Посещението е част от инициативата “Ролеви модели” на “Заедно в час”, която вече няколко години подкрепя успешни професионалисти от различни компании да се срещат с ученици и да ги стимулират да търсят своя път към образованието и бъдещото си развитие като професионалисти.
Заедно с Владимир в Пловдив е и колегата му Панайот Николов, директор продажби Bosch Automotive Aftermarket България и Северна Македония. Той също се включва в инициативата с желанието да направи нещо за младите хора в България, да сподели част от своя опит.



Гостуването на двамата професионалисти от екипа на Bosch в СУ “Любен Каравелов” е по покана на учители от колектива на училището, които знаят, че срещите с външни гости са не само ценни за обвързване на учебния материал с практиката, но са и много мотивиращи за учениците.
“За нас е много важно ролевият модел да вдъхновява децата, защото в електронното обучение сякаш загубиха вътрешната си мотивация. Това ни провокира да потърсим хора, които да бъдат модели за обучение за тях, така че да се появи отново този техен вътрешен стимул и амбиция”, споделя Божидара Илиева, преподавател по Информационни технологии и възпитаник на програма “Нов път в преподаването” на фондация “Заедно в час”.
Роза Балтова, старши учител по български език и литература и координатор на проекта „Моята визия за бъдещето“ в СУ “Любен Каравелов”, допълва, че откритата комуникация и подхода на гостите да разкажат за своя кариерен път е повлиял много на учениците. Дори да звучи на пръв поглед като тема от фантастичен роман с елементи на икономика, Владимир и Панайот разказват за автомобилите на бъдещето, за технологиите и иновациите, които създават с екипа, както и за кариерния си път “естествено, достъпно, човешки и с нужната визуализация”. По този начин те успяват да предадат на учениците и ценни послания и нагласи, свързани с упоритост, дисциплина, позитивен дух, съпричастност и толерантност. Учителката споделя, че това е много важно, “за да бъдат децата хармонично развити личности и да намерят своето достойно място в света”.
“По време на срещата дискутирахме темите за израстването, за необходимостта от важни личностни умения и какво да търсят и развият у себе си, за да бъдат по-добри хора и успешни професионалисти.”, подчертава Панайот Николов. Той е впечатлен от факта, че след първоначалната презентация въпросите на учителите и учениците са провокирали много интересна и смислена дискусия.



“Това, което ме изненада, беше енергията и пламъка, които виждах сред учениците и сред преподавателите. Интересът и тяхната мотивация към разглежданите теми, въпросите бяха нестандартни, част от тях и изключително интригуващи. За мен беше удоволствие да отговоря. И другото, което приятно ме изненада, беше връзката между децата и техните преподаватели. Усещаше се един общ позитивен дух. Някак си не усещах ясна разлика между ученици и преподаватели, те бяха един екип.”, допълва впечатленията си от срещата Панайот.
Владимир също споделя мнението на своя колега и откроява добрата среда и усещането за общност и споделени ценности:
“Децата бяха доста будни, а учителите са в крак с времето и имат много различно мислене, много разчупено. Те се опитват да развиват учениците. Училището беше, може би, едно от най-хубавите, в които съм влизал. Много ми хареса, видях отношение между ученици и учители, което не съм виждал никога. Като излязохме в двора, една учителка отиде при група ученици, започнаха да си говорят, да се смеят, все едно че са връстници.”
Владимир преди няколко години успешно сменя професията си от спортист и национален треньор по спортно карате и кикбокс до инженер на иновативни технологии за автомобили. Именно на този личен опит той стъпва, за да разкрие на учениците, че развитието идва от вътрешната мотивация и ученето продължава през целия живот, независимо от избраната кариерна сфера. И че няма невъзможно неща.
“Все повече навлизат международни компании. Българите са доста кадърни хора с много качества, просто трябва да има кой да им даде стимул и кой да им покаже, но има наистина много сериозно поле за изява и за развитие в България.”, подчертава Владимир с вяра към бъдещото поколение.
Посещението на Панайот и Владимир от екипа на Бош e част от партньорството на компанията със “Заедно в час”, което започнахме през март 2021 г. Освен с вдъхновяващи посещения в класните стаи компанията ни подкрепя и със средства за закупуване на техника и софтуер, които използваме за обученията и подпомагане на учителите и училищата от двете ни програми “Нов път в преподаването” и “Училища за пример”.
Благодарим на Бош за това, че не спират да вярват в потенциала на всяко дете и подкрепят мисията ни!
Прочетете още:
Будните ученици на Пловдив и техният учител
Ученическо самоуправление, детско и младежко участие в училище – как и защо?
Още истории за ролеви модели и гостувания в класни стаи
Искате да ангажирате своите служители с вдъхновяващата кауза на Заедно в час?