• За нас
    • За нас
    • Екип
    • Управителен съвет
    • Финансова информация
    • Контакти
  • Въздействие
    • Въздействие
    • Доклад за дейността
    • Външни оценки за въздействието
    • Проект NEST
    • Застъпничество и политики
  • За директори
    4_1-1-300x300
    • Станете училище партньор на Заедно в час
    • Програма “Училища за пример”
    • Програма “Учим Заедно”
    • Програма “Нов път в преподаването”
    • Истории от нашите училища партньори
  • Подкрепете ни
    Научете повече
    • Дарете
    • Предизвикайте се с кауза 2022
    • Благотворителен търг на звездите
    • Дарителска кампания на Богомил Балкански
    • Празнувайте с кауза
    • Истории на съмишленици
  • Блог
    1
    • Предстоящи събития
    • Новини
    • Истории
    • Добри практики за учители
    • Становища и коментари
  • Дари
  • EN
Заедно в час
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Управителен съвет
    • Финансова информация
    • Контакти
  • Въздействие
    • Въздействие
    • Доклад за дейността
    • Външни оценки за въздействието
    • Проект NEST
    • Застъпничество и политики
  • За директори
    4_1-1-300x300
    • Станете училище партньор на Заедно в час
    • Програма “Училища за пример”
    • Програма “Учим Заедно”
    • Програма “Нов път в преподаването”
    • Истории от нашите училища партньори
  • Подкрепете ни
    Научете повече
    • Дарете
    • Предизвикайте се с кауза 2022
    • Благотворителен търг на звездите
    • Дарителска кампания на Богомил Балкански
    • Празнувайте с кауза
    • Истории на съмишленици
  • Блог
    1
    • Предстоящи събития
    • Новини
    • Истории
    • Добри практики за учители
    • Становища и коментари
  • Дари
  • EN

Всички

  • Начало
  • Блог
  • Всички
  • Да намериш своето място в училище

Да намериш своето място в училище

  • Публикувано от Даниел Пенев
  • Категории Всички, Истории, Нашите училища партньори
  • Дата 23 март, 2022

Две всеотдайни учителки, избират да преподават в малко училище, в което получават голяма подкрепа

Инна Василева (долу в ляво) и Станимира Стоянова (последната в дясно) заедно с директора на училището в Поликраище Ани Нейкова (с жълто) и учителките Елина Фердинандова и Севинч Асанова, също участници от програма “Нов път в преподаването” в училището, на откриването на новата учебна година през 2021 г.

Допреди две години Инна Василева и Станимира Стоянова вървят по различни професионални пътеки.

Инна следва „Психология“ във Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“. След дипломирането си работи като специалист „Човешки ресурси“ в софтуерна компания в София. Харесва задачите, по които работи, но се разочарова от липсата на подходящи за нея условия за дългосрочно развитие. Вследствие на това интересът ѝ към самата професия отслабва драстично и тя започва да се оглежда за други кариерни възможности в района на Велико Търново, където нейният партньор живее и работи.

Станимира завършва „Стопанско управление“ в Технически университет – Габрово. После надгражда образованието си с магистърска степен по „Управление на човешките ресурси“ и още една бакалавърска степен в различна област – „Компютърни системи и технологии“. Работи в сферата на туризма и електрониката, но същевременно продължава да търси себе си в професионален план.

През пролетта на 2020 г. Инна и Станимира поемат в една и съща кариерна посока. Причината –  Фондация „Заедно в час“ набира кандидатури за програмата „Нов път в преподаването“, насочена към професионалисти от различни сфери, които са силно мотивирани да станат учители. Двете подават документите си, минават успешно през тристепенен процес на подбор и през септември същата година правят първите си стъпки в учителската професия в ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ в горнооряховското село Поликраище.

Сега е моментът да присъедините към своя училищен екип нови мотивирани учители от програма “Нов път в преподаването”

Подайте заявка за учител от програмата тук

Зовът на сърцето

Инна с нейните първокласници

Когато научава за „Нов път в преподаването“, Инна моментално усеща, че програмата може да ѝ осигури онова, което ѝ липсва в работен план – поле за израстване и усещане за смисъл.

„След като прочетох за възможността, която се предлага на учителите в програма „Нов път в преподаването“, стори ми се като нещо, което може да преобърне живота ми. Това ме изкуши, кандидатствах и оттам нататък приключението започна“,

казва Инна.

През първата година като участник в програмата тя води следобедните занимания на ученици в начална степен, а от септември 2021 г. е класен ръководител на първокласниците в ОУ „Св. св. Кирил и Методий“.

В програмата на фондация „Заедно в час“ Станимира също открива точно това, което търси – възможност да осъществи своя съкровена мечта.

„Винаги съм искала да работя с деца. Така се завъртя животът ми, че записах друга специалност – „Стопанско управление“. Но тази моя мечта да стана учител никога не ме напусна и в един прекрасен ден видях, че „Заедно в час“ набират учители, които наистина искат да дадат най-доброто от себе си за това децата да получат добро образование“,

споделя Станимира, която още с влизането си в училището в Поликраище става класен ръководител на учениците във 2. клас и днес продължава да ги води, вече като третокласници.
Станимира в класната стая

Ани Нейкова, директор на ОУ „Св. св. Кирил и Методий“, е на мнение, че учителите са най-добрите посланици за едно училище, тъй като тяхната работа и отношение в голяма степен определят качеството на учебния процес. Според нея Инна и Станимира се справят успешно с тази отгворност. Нещо повече: двете се вписват чудесно в нейната визия за превръщането на училището в учеща общност, в която учителите също учат постоянно, обменят знания и опит и определят очакваните резултати от обучението заедно с учениците.

„Когато се въвежда нещо ново, за всеки учител настъпва естествен момент на осмисляне, който изисква време. Някои учители реагират с „О, не, ще трябва да пиша и да ни проверяват. Без мен!“, но има такива, които ще проявят естественото любопитство от детството и ще поискат да разберат, да вникнат в съдържанието и ще се осмелят да пробват и да приложат новото. За мен учителите от програмата „Нов път в преподаването“ са точно тези, които биха се захванали с нещо ново и не биха се отказали“,

казва Ани Нейкова, която ръководи училището в Поликраище от 2020 г.

Да намериш своето място

Ако попитате Инна и Станимира как се чувстват като учители в малко училище в малко населено място, те ще ви дадат категоричен отговор – чувстват се на мястото си.

„С останалите учители, които преподават в ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ по програма „Нов път в преподаването“, може би сме богопомазани, с това, което ни се случва в това училище. Директорката е изключително подкрепяща, довери ни се напълно, остави ни да работим както преценим, че е най-добре. Колегите са много отворени към нещата, които правим, подкрепят ни и черпят вдъхновение от нашата практика“,

казва Инна, като допълва, че е щастлива, че родителите на децата, с които работи, се интересуват какво се случва в училище и търсят комуникация с нея.

Станимира подчертава, че тя, Инна и другите две учителки в училището, които се включват в „Нов път в преподаването“ през 2021 г., са били приети изключително радушно от екипа. Това само потвърждава, че интуицията ѝ не я е подвела, тъй като преди да кандидатства за програмата, тя разбира от репортаж по телевизията, че ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ може да бъде закрито поради недостиг на ученици. Протестите на учителите предотвратяват този сценарий – министърът на образованието и науката разрешава училището да продължи да съществува. 

„Наистина исках да започна работа точно в това училище и да работя заедно с колегите, за да може училището да го има и децата да получават всичко. Колективът е страхотен, работим като една добре смазана машина и нещата се получават. Работата с деца не се учи от книга, от университет. Колкото и добро образование да си получил, ситуациите във всеки един момент са доста динамични и различни и подкрепата от колегите е много ценна. Те споделят добри практики по начин, по който се чувстваш значим, и работата в екип се получава много добре. Мечтая децата, с които работя, да научат, че могат да се справят и да повярват в своя потенциал. Защото светът е такъв, какъвто ние си го направим“,

споделя Станимира.

Ани Нейкова споделя, че е впечатлена от високата мотивация на Инна и Станимира, и се радва, че двете са се сработили успешно с колегите си и особено със своя наставник.

„Ако имам три или четири ръце, бих ги вдигнала само за учители като тези от програма „Нов път в преподаването“,

категорична е директорката.

Уверени учители – уверени ученици

Един пример за плодовете, които ражда сътрудничеството между участниците в „Нов пъв в преподаването“ и колегите им в ОУ „Св. св. Кирил и Методий“, е предметът „В света на емоциите“. Той влиза в програмата за обучение на третокласниците през настоящата учебна година по идея на Тодорка Павлова, учител по български език и литература в училището.

„Основната идея на предмета „В света на емоциите“ е децата да развиват своята емоционална интелигентност“, казва Инна, която води занятията по този предмет. „В днешно време, с всички тези асоциални дейности в социалните мрежи, децата предпочитат гледат телевизия и да играят на телефони и компютри, вместо да бъдат заедно. Децата, на които преподавам „В света на емоциите“, са имали много предизвикателства в това да се справят с емоциите си, често не знаят как да ги изразяват, но за момента нещата, които сме предвидили като цели в програмата, са постигнати. Вярвам, че с достатъчно упорство ще постигнем и по-добри резултати с времето. За съжаление, това няма как да стане от днес за утре – това са умения, които се придобиват с практика и говорене.“

  • Емоциометърът на третокласниците
  • Подготовка за новият предмет
  • Първокласниците на Инна пишат книжка за своето преживяване в 1 клас, което ще подарят на децата, които сега се подготвят да влязат в училище
  • В класната стая има и специално място за почивка

Като класен ръководител на учениците, които изучават „В света на емоциите“, Станимира вярва, че грижата за психичното здраве на децата е много важна за тях. А тази грижа изисква опознаване и разбиране на техните емоции и чувства.

От учителите се очаква не просто да наливат знания в главите на учениците, но и да бъдат техни доверени ментори. За да могат да отговорят на тези високи очаквания, учителите имат нужда от добра предварителна подготовка и постоянна подкрепа. Участниците в „Нов път в преподаването“ получават такава подготовка и подкрепа от самото начало на програмата.

Станимира с част от своите ученици

 „Това, което се случи по време на онлайн изданието на „Лятна академия“(бел.ред. практическата работа с ученици преди началото на учебната година, част от предварителното обучение на всички участници в програма „Нов път в преподаването“), беше вълшебно. Въпреки че и за програмата беше първа година, в която се налага да се работи по този начин, нещата бяха много добре адаптирани за онлайн среда“,

споделя Инна и уточнява, че може да разчита и на подкрепа от страна на учители от програмата, преподаващи в други краища на страната, и на екипа на „Заедно в час“.

Станимира потвърждава думите на колежката си.

„Получих изключително добра подготовка през времето на „Летен институт“ и „Лятна академия“ и бях готова и уверена да вляза да работя в клас, макар да нямах педагогическо образование.“

И допълва:

„Да си учител, не е просто професия – ако наистина го искаш, ти си човекът. Необходимо е много търпение, нещата не се нареждат от първия път, но с времето всичко се получава. Съветвам хората, които желаят да тръгнат по моя път, да не се колебаят. Ще получат добра подкрепа и всичко, от което имат нужда, за да бъдат добри учители.“

Присъединете към своя екип мотивирани и способни учители като Инна и Станимира!

Подайте заявка за нов учител от Заедно в час тук

Прочетете още:

3 развенчани мита за учителите от програма “Нов път в преподаването” на “Заедно в час”

Започна подаването на заявки за новите учители от програма “Нов път в преподаването”

Запознайте се с част от новите учители във випуск 2022-2024 тук

Етикет:Заедно в час, Нов път в преподаването, училища партньори, учители

  • Сподели:
Даниел Пенев

Предишен пост:

Анета Куманова: Като директор се опитвам да дам свобода на колегите, искам те да се чувстват спокойни и подкрепени
23 март, 2022

Следващ пост

3 идеи как да използваме дебатите в класната стая: съветите на един (бивш) ученик
24 март, 2022

Прочетете още

TheArtStudio1.com (203 of 293)
Търсят се училищни проекти за подобряване мотивацията и уменията за осъзнато учене на учениците в прогимназия
20 март, 2023
DSC_9912
Как се става ефективен учител
16 март, 2023
intervyu lena parova
Лена Парова: Не чакай промяна в нормативната уредба, за да промениш нещата в класната стая или в училище
13 март, 2023

Търсене

Последни новини

Как се става ефективен учител
16мар.2023
Лена Парова: Не чакай промяна в нормативната уредба, за да промениш нещата в класната стая или в училище
13мар.2023
Над 70 училища от цяла България искат да осъвременят преподаването и да подобрят управлението си с иновативна обучителна програма 
06мар.2023

Последвайте ни

Контакти

+359 (0)2 988 06 88

бул. „Цариградско шосе“ № 23, гр. София 1124

info@zaednovchas.bg

"Заедно в час" е създадена по инициатива и с финансовата подкрепа на Фондация "Америка за България"

America for Bulgaria logo

За Заедно в час

  • Програма “Училища за пример”
  • Програма “Учим заедно”
  • Подкрепете ни
  • Отворени позиции
  • Prepodavame.bg

Новини и събития

  • Предстоящи събития
  • Новини и истории
  • Становища и коментари
  • За медиите

Допълнителна информация

  • Политика за личните данни
  • Политика за действия при деца в риск
  • Политика по качеството
  • Финансова информация
  • Контакти