• За нас
    • За нас
    • Доклад за дейността 2020/2021
    • Екип
    • Управителен съвет
    • Финансова информация
    • Контакти
  • Въздействие
  • Лятна академия
  • За директори
    4_1-1-300x300
    • Станете училище партньор на Заедно в час
    • Програма “Училища за пример”
    • Програма “Нов път в преподаването”
    • Програма “Учим заедно”
    • Истории от нашите училища партньори
  • Подкрепете ни
    Научете повече
    • Дарете
    • Предизвикайте се с кауза 2022
    • Благотворителен търг на звездите
    • Помогнете повече ученици да разбират езика на училището
    • Корпоративни дарители
    • Дарителска кампания на Богомил Балкански
    • Празнувайте с кауза
    • Истории на съмишленици
  • Полезно
    1
    • Предстоящи събития
    • Новини
    • Истории
    • Добри практики за учители
    • Ресурси за дистанционно обучение
    • Полезни ресурси за деца (и възрастни) във връзка с войната в Украйна
    • Становища и коментари
    • Купете книгата “Изключителни учители”
  • Дари
Заедно в час
  • За нас
    • За нас
    • Доклад за дейността 2020/2021
    • Екип
    • Управителен съвет
    • Финансова информация
    • Контакти
  • Въздействие
  • Лятна академия
  • За директори
    4_1-1-300x300
    • Станете училище партньор на Заедно в час
    • Програма “Училища за пример”
    • Програма “Нов път в преподаването”
    • Програма “Учим заедно”
    • Истории от нашите училища партньори
  • Подкрепете ни
    Научете повече
    • Дарете
    • Предизвикайте се с кауза 2022
    • Благотворителен търг на звездите
    • Помогнете повече ученици да разбират езика на училището
    • Корпоративни дарители
    • Дарителска кампания на Богомил Балкански
    • Празнувайте с кауза
    • Истории на съмишленици
  • Полезно
    1
    • Предстоящи събития
    • Новини
    • Истории
    • Добри практики за учители
    • Ресурси за дистанционно обучение
    • Полезни ресурси за деца (и възрастни) във връзка с войната в Украйна
    • Становища и коментари
    • Купете книгата “Изключителни учители”
  • Дари

Всички

  • Начало
  • Блог
  • Всички
  • Емилиян Кадийски: Исках да направя нещо свое, но осъзнавах, че имам още много да уча

Емилиян Кадийски: Исках да направя нещо свое, но осъзнавах, че имам още много да уча

  • Публикувано от Заедно в час
  • Категории Всички, Истории
  • Дата 14 януари, 2017

Представяме ви Емилиян Кадийски. Може би сте чували за основаното от него и партньорите му Теодор и Илиян – Враца Софтуер Общество. През последните няколко години те спечелиха редица финансирания, най-големите сред които са конкурсът “Промяната” и Гугъл програмата #GoogleRiseAwards‬. Преди да започне това благородно начинание обаче Емилиян е бил учител, какъвто продължава да бъде и днес. За него преходът не е труден и никак не е случаен. Вижте как той е подредил кариерното си и личностно развитие и какво е взел и научил от годините си като учител по програмата на Заедно в час.

 

Здравей, Емо. Разкажи ни трите най-интересни факта за себе си.

Ами мога да започна отзад напред. Съосновател съм на “Враца Софтуер”, програмист съм по образование и съм част от първия випуск учители по програмата Заедно в час. Никога не съм си представял, че ще стана учител, но още докато следвах магистратурата си, научих за Заедно в час. Тогава се чудех между две възможности за развитие – да започна работа като програмист в някоя голяма софтуерна компания или да направя нещо свое. Много повече ми се искаше да е второто, но осъзнавах, че имам още много да уча. Програмата на Заедно в час изглеждаше като най-подходящия избор – ще мога да ръководя екип ученици и това ще ми даде ценни умения, от друга страна самата кауза ми допадаше. Аз самият съм имал много добри учители, които са ме вдъхновяли, и други, които не са. Затова още тогава осъзнавах колко е важно децата да имат до себе си учители, които вярват в успеха им, и реших, че предизвикателството си струва.

 

Какво ти беше най-трудно като учител?

Едни от първите предизвикателства, с които се срещнах в старанието си да съм добър учител, бяха търпение и постоянство. Във всички други неща, с които съм се занимавал, съм можел да видя резултата по-бързо. Като учител можеш три месеца да работиш засилено с учениците си и накрая все още да не можеш да кажеш “научиха се да програмират”. За да видиш резултат трябва да можеш системно да полагаш усилия през цялата учебна година.

Доста често съм полагал усилия, а те са отивали на вятъра. Планирам един урок, но той не се случва така както съм планирал. Особено когато си млад учител, някак си е доста демотивиращо да планираш урок няколко часа и след това да не се получи изобщо.

 

Какъв е урокът, който научи за себе си по време на тези 2 години?

Едно от най-ценните неща, които и сега прилагам във Враца Софтуер, е обратното планиране. Поставяш си цел за учениците си – какви умения искаш да притежават в края на учебната година, и започваш да планираш спрямо тази цел. Мислиш от какво имаш нужда, за да я постигнеш, какви упражнения може да приложиш, за да изградиш тези умения у учениците си. И така стигаш до утрешния час. По този начин не губиш фокус през цялата година.

 

Как това ти помогна за Враца Софтуер?

Враца Софтуер развива софтуерната индустрия във Враца – хората от града трябва да имат възможност и достъп до предизвикателна и добре платена работа. Обучаваме хора, които да са добре подготвени, но ни трябват и компании, които да се интересуват от тези хора. Трябва да убедим и двете страни, че това може да се случи. Разбира се, често има хора, които казват, че това няма как да стане. В такива моменти ти трябва да имаш вътрешна вяра и време, трябва постоянно да полагаш усилия. Всеки ден в продължение на 9 месеца полагаш усилия. Ходили сме на срещи с 20 фирми като може 1 да си отвори офис във Враца. В същото време слушаме и хората какво ни казват – какви са причините да не запишат курса и какви са да не го завършат. Курсовете ни са 2 пъти седмично по 5 часа, плюс извънкласни занимания. Мислим и как да мотивираме курсистите да полагат системно усилия в продължение на 9 месеца. Всичко това са много разнообразни дейности и единственият начин да сме сигурни, че всичко се случва навреме, е да планираме добре и да пазим фокус върху крайната си цел.

 

Кога разбра, че си на прав път в Заедно в час?

След първата година обмислях да се откажа, с някои от класовете нямах никакъв напредък, но реших да остана. Като цяло втората година доста повече ми се получаваха нещата. Учениците ми имаха доверие, интересно им беше програмирането. По това време работех с осем класа. Тогава разбрах, че има смисъл, защото се чувствах полезен.

 

Защо би препоръчал на някого да кандидатства за програмата на Заедно в час?

Има две големи причини, които мога да разделя на много по-малки такива. Първата е да помагаш за самата кауза на образованието – да помогнеш на хора да имат стимул да учат и да се развиват, това е доста вдъхновяващо. Има доста професии, които работиш за заплата. Да си учител е работа, която работиш и може да кажеш – ето това момче в Х клас не знаеше какво иска да прави с живота си, а ето сега е изтъкнат ИТ специалист. Това е възможност да почувстваш, че си направил нещо значимо. Да откриваш смисъл на работата. Трябва да има такива учители, които да вдъхновяват младежите, да им показват градивните неща в живота. В Заедно в час има и други колеги, които са напускали по-добре платена работа, за да влязат в класната стая. Аз го приемам като инвестиция.

Другата голяма причина, заради която си струва да си част от програмата на Заедно в час, е развитието на лични умения. Преподава се по модела “Преподавай като лидер”, който освен страхотен модел за класната стая, е и страшно полезен за бизнеса, за развитието на личностни умения, за управление на екип от хора – независимо ученици или по-големи. Преди да вляза в класната стая като учител, винаги съм имал проблеми с това да говоря пред хора, а след това ми се налагаше всеки ден. Последно по ред, но не и по значение, е следенето на резултати. Сега ни помага много във Враца софтуер като ходим при спонсори и имаме заложени цели, чието достигане можем да измерваме постоянно. Всички фирми се интересуват от това – ако ни има нас, какво ще направим, и ако ни няма, каква би била разликата. Така и не съм спирал да използвам методите за управление на класната стая и в другите си дейности.

Дори и никога да не сте си мислили, че можете да сте учители, ако историята на Емо ви заинтригува, можете да кандидатствате за програма Заедно в час на zaednovchas.bg.

  • Сподели:
Заедно в час

"Заедно в час" подготвя способни хора да бъдат мотивиращи учители, за да може всяко дете в България да има достъп до качествено образование.

Предишен пост:

Научете повече за Заедно в час в Лондон и подкрепете новите вдъхновяващи учители
14 януари, 2017

Следващ пост

Емилиян Кадийски от първия випуск на програма Заедно в час е сред социалните предприемачи “30 под 30” на Forbes в Европа
16 януари, 2017

Прочетете още

Salesforce-position
Заедно в час търси специалист “Технологии и операции”
28 юни, 2022
52049364038_71152edfaf_c
За чудесата, които се крият отвъд формалното образование
27 юни, 2022
letni preporaki za uchiteli knigi (2)
Летни препоръки за учители: филми и сериали
25 юни, 2022

Търсене

Последни новини

Участниците в проект NEST обсъдиха изводите от работата си досега и плана за следващата учебна година на среща в Барселона
23май2022
Защо да назначите учител от програма “Нов път в преподаването”?
20май2022
Защо да изберете учител на “Заедно в час”? Директорите споделят.
19май2022

Последвайте ни

Контакти

+359 (0)2 988 06 88

бул. „Цариградско шосе“ № 23, гр. София 1124

info@zaednovchas.bg

"Заедно в час" е създадена по инициатива и с финансовата подкрепа на Фондация "Америка за България"

America for Bulgaria logo

Как да ни подкрепите

  • Станете учител
  • Станете училище партньор
  • Подкрепете ни
  • Отворени позиции

Новини и събития

  • Новини и истории
  • Предстоящи събития
  • За медиите

Допълнителна информация

  • Общи условия
  • Политика за действия при деца в риск
  • Политика за личните данни
  • Политики за прием
  • Контакти