Ефективно разпространение на добри практики – от класната стая към образователни политики

Как развиването на умения на 21 век и професионалните учещи се общности подкрепят включването на всеки ученик в образователния процес? Kак разпространението на добри практики да бъде по-ефективно? За да научите повече, включете се в заключителната конференция по проект “От иновации в приобщаващото образование към реално приложение” – From Inclusive Education to Real Scale Transfer – FIERST.
Заключителна конференция по проект FIERST

Кога: 24 март, 13:00 – 17:00 ч.
Къде: онлайн, ще получите линк преди събитието (необходимо е предварително да се регистрирате)
Кой: Експерти от Министерство на образованието и науката и от фондация “Заедно в час”, представители на училищата, участвали в проекта, експерти в приобщаващото образование, представители на чуждестранните партньори в проект FIERST
Какво: Как развиването на умения на 21 век и професионалните учещи се общности подкрепят включването на всеки ученик в образователния процес? Kак разпространението на добри практики да бъде по-ефективно? Какви са добрите практики, създадени от участниците в проекта? Ще обсъдим тези и други въпроси с панелистите, участниците и гостите на конференцията.
Програмата включва:
- Приветствия от Министерство на образованието и науката и Фондация “Заедно в час”;
- Представяне на резултатите и препоръките от проект FIERST;
- Експертен дискусионен панел: Как опитът от проект FIERST може да подкрепи образователната система в България и да бъде трансформиран в политики?
- Видео истории от училищата, участвали в проекта;
- Представяне на добрите практики, създадени и приложени от участниците в проекта – “Наръчник за оцеляване в уменията на 21 век” и платформата https://prepodavame.bg/;
- Дискусионни групи с гостите на конференцията – как да приложим добрите практики от проекта във всяко училище?
- Регистрирайте се сега и очаквайте скоро повече детайли за програмата и участниците.
Повече за проекта:
From Inclusive Education to Real Scale Transfer (FIERST) е тригодишен проект, съфинансиран от програма Еразъм +/ Ключова дейност 3, който цели да разпространи добри практики за приобщаващо обучение, създадени от иновативни учители и образователни експерти, които работят с ученици от уязвими общности, към по-широк кръг от учители и експерти на регионално и национално ниво. В консорциума, воден от „Заедно в час“, участват общо 9 партньора от България, Естония, Румъния, Великобритания и Швеция. В България партньори по проекта са „Заедно в час“, Министерството на образованието и науката и Нов български университет, а Синдикатът на българските учители е асоцииран партньор. Добрите практики, разпространявани чрез проекта, са различни за всяка държава. В България се фокусираме върху развиването на умения на 21 век у учениците.
Добрите практики се разпространяват в преминали процес на подбор училища бенефициенти чрез цялостна обучителна програма, организиране на професионални учещи се общности в тези училища и създаване на онлайн платформа за споделяне на добри практики. В допълнение партньорите от Нов български университет разработиха и валидираха инструмент за измерване на мотивацията за учене и ангажираността към учебния процес на учениците.
В България в проекта участваха общо 26 училища: 8 училища през учебната 2018/2019 г. и 18 училища през учебната 2019/2020 г. В края на всяка година училищата споделяха наученото от тях с широката образователна общност. Повече можете да прочетете тук и тук.
На база опита от проекта международният консорциум разработва Наръчник за ефективно разпространение на добри практики, който ще бъде споделен с експертите в България и Европа.
Очакваме ви!
Етикет:FIERST, добри практики