
Участниците в програмата на „Заедно в час“ преподават две години в училища, в които учениците имат най-голяма нужда от подкрепа, за да развият знанията и уменията си. След това възпитаници на програмата продължават да работят за положителната промяна в образованието и това всяко дете в България да има достъп до качествено образование като:
ПРЕПОДАВАТ НА УЧЕНИЦИ В УЧИЛИЩЕ
за развиване на ключови умения, нагласи и по-висока мотивация за учене
В училище възпитаниците на програмата развиват и експертизата си на ефективни преподаватели и доказват колко много е възможно да се постигне в класната стая.
ЗАЕМАТ РЪКОВОДНИ ПОЗИЦИИ
В УЧИЛИЩЕ И ДЪРЖАВНИ ИНСТИТУЦИИ
с въздействие върху повече хора и процеси на училищно и регионално ниво
СЪЗДАВАТ И РАЗВИВАТ
НОВИ ОРГАНИЗАЦИИ В ОБРАЗОВАНИЕТО,
които адресират различни предизвикателства пред равния достъп до качествено образование
Основните им сфери на дейност са свързани с обучение на учители и директори, политики и застъпничество, развиване на умения на ХХI век, работа с уязвими групи деца и младежи.
Сред организациите в образованието, създадени от възпитаници на програмата, са “Враца Софтуер”, “Местенцето”, “Академия НИКЕ”, “Училищни чудеса”, Сдружение “Образование България 2030”, “СТАРТ Академия София”, “Академия на Знанието”, “Образование без раници”, Сдружение “Приятели в приключението”, “Благичка – кухня с кауза”, фондация “От мен зависи”, Фондация “Светъл лъч”, “СЪбитието”, инициативата “Грамотко”, Smarty Kids – ментална аритметика, Център за деца със слухови дефицити в Стара Загора, “Аз, учителят” и др.

РАЗПРОСТРАНЯВАТ ДОБРИ ПРАКТИКИ И РАЗВИВАТ ЕКСПЕРТИЗА ПО РАЗЛИЧНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ТЕМИ
като работят във влиятелни образователни организации, участват в конференции, създават наръчници и проекти, които да достигат до по-голям кръг от хора в системата
Наши възпитаници работят като експерти в следните образователни и застъпнически организации:
Вижте повече за развитието на нашите възпитаници с историите на трима души от първия випуск на “Заедно в час”.
Бяла книга за привличане и задържане на новоназначени учители
Бялата книга “Как да намерим, обучим и задържим успешните учители” съдържа добри практики за привличане, подбор, обучение и подкрепа на мотивирани учители в сферата на училищното образование от опита на „Заедно в час“ и участници от програмата на организацията.
Наръчник умения на 21 век
Изданието съдържа полезни ресурси и добри практики за развиване на функционална грамотност в училище. Наръчникът е подговен и създаден от възпитаници от програмата на “Заедно в час” като част от проект „Функционална грамотност за 21-ви век” в рамките на „Програмата за подкрепа на НПО в България“ по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2009-2014 г.
Конференция Образование
Конференцията се организира от сдружение “Образование България 2030” и фондация “Заедно в час” от 2012 г. насам. Форумът обединява международни и български образователни експерти, представители на публичния и гражданския сектор, учители и училищни директори по различни теми, свързани с подобряване на качеството на образованието.
Нов път за нови таланти в преподаването
Проектът си поставя за цел да открои иновативни начини за привличане на нови таланти в преподаването, да постави основите на ефективни, лесно приложими и гъвкави алтернативни пътеки в квалификационните програми за учители и да набележи необходимите условия за формалното включване на “алтернативните пътеки” в националните образователни политики и на ниво Европейски съюз.
Проект FIERST
From Inclusive Education to Real Scale Transfer (FIERST) е тригодишен проект, финансиран от програма Еразъм +/ Ключова дейност 3, който цели да разпространи добри практики за включващо обучение, създадени от иновативни учители и образователни експерти, които работят с ученици от уязвими общности на местно ниво, към по-широк кръг от учители и експерти на регионално и национално ниво.
Повече за проекта, дейностите и партньорите вижте тук.
Добри практики от проекта вижте и в онлайн платформата prepodavame.bg
От визия към резултати
Проект “От визия към резултати” на Столична община и фондация “Заедно в час” се реализира пилотно през учебната 2018-2019 г. Целта му бе да апробира и изследва специфичен подход за повишаване на ефективността на училището. В основата си той е ориентиран към контекста на всяко отделно училище. Училищата, участвали в проекта, са 90 СУ “Ген. Хосе де Сан Мартин”, 106 ОУ “Григорий Цамблак”, 156 ОУ “Васил Левски” и 159 ОУ “Васил Левски”.
Повече за проекта, дейностите и постигнатите резултати вижте тук.