Заедно в час организира Ден на иновациите
През изминалата събота Заедно в час организира „Ден на иновациите“ с подкрепата на UniCredit Bulbank. Левон Хампарцумян, който е част от Експертния съвет на организацията, се включи в откриването на събитието, за да мотивира учителите и алумните на Заедно в час за смисъла от това да се занимават със социално предприемачество.
След двете години като участници в програмата на Заедно в час учителите поемат по различни кариерни пътеки – една трета от тях в момента преподават за трета година в училище, други започват работа в неправителствения или бизнес сектор, а трети учат магистратури в чужбина. Една голяма част обаче се захващат със социално предприемачество с идеята да създадат свои собствени проекти. Целта на „Деня на иновациите беше“ беше активно да стимулира този процес.
Едни от най-успешните ни примери за алумни по програмата, развиващи се в сферата на социалното предприемачество, са Теодора Зарева, която създава Wishbox (организация за кариерно ориентиране на ученици, която сега започва да се фокусира върху създаването на интересно и полезно видео съдържание за ученици) и Емилиян Кадийски, който създава Vratsa Software – безплатна академия за ИТ и програмиране във Враца, целяща да превърне града в ИТ хъб. Академията е победител в конкурса Reach for Change.
По време на деня учителите и алумните имаха възможността да представят своите социално-предприемачески проекти и да получат ценна обратна връзка от опитно жури и представители на общността на Заедно в час.
Радост Бойчева възнамерява да създаде лятно училище за кариерно ориентиране за ученици от цяла България. Идеята се появява, след като опитът на Радост и на много учители на Заедно в час показва, че основните професии, които нашите ученици си представят да имат в бъдеще, са хамали, шофьори на таксита, касиерки или фризьорки. Лятното училище има за цел да разшири представата на тези ученици за други възможни професии, да си изберат такава и да си направят план как ще постигнат това.
Тихомир Алексиев представи своята идея за стимулиране на учениците за създаване на библиотеки в техните училища, които са управлявани от самите тях.
Станимира Христова представи „Местенцето“ – място, което предоставя на деца със специални образователни потребности набор от занимания според техните интереси. „Местенцето“ осигурява и индивидуални сесии с логопед, психолог и специален педагог.
Ренета Богданова иска да създаде научен център, за да стимулира интереса на учениците към изучаването на природни науки и да запълни липсата на и достъпа до модерна лаборатория, където ученици от различни училища в София могат да провеждат безплатно научни експерименти по физика, химия и биология. Грамотността по природни науки се измерва в международното изследване PISA и тази на българските ученици отново е сред най-ниските в Европа.
Ралица Коцева, Гергана Костова и Станимира Паскова от училището в с. Караджово представиха проект на целия училищен екип за лятно училище за ограмотяване на изоставащите ученици. Проектът е стимулиран от ниското ниво на грамотност сред учениците в техното училище. За съжалние ученици в 8 клас все още не могат да четат, а това е страшната картина в много училища в малките населени места в България.