• За нас
    • За нас
    • Доклад за дейността 2020/2021
    • Екип
    • Управителен съвет
    • Финансова информация
    • Контакти
  • Въздействие
  • Лятна академия
  • За директори
    4_1-1-300x300
    • Станете училище партньор на Заедно в час
    • Програма “Училища за пример”
    • Програма “Нов път в преподаването”
    • Програма “Учим заедно”
    • Истории от нашите училища партньори
  • Подкрепете ни
    Научете повече
    • Дарете
    • Предизвикайте се с кауза 2022
    • Благотворителен търг на звездите
    • Помогнете повече ученици да разбират езика на училището
    • Корпоративни дарители
    • Дарителска кампания на Богомил Балкански
    • Празнувайте с кауза
    • Истории на съмишленици
  • Полезно
    1
    • Предстоящи събития
    • Новини
    • Истории
    • Добри практики за учители
    • Ресурси за дистанционно обучение
    • Полезни ресурси за деца (и възрастни) във връзка с войната в Украйна
    • Становища и коментари
    • Купете книгата “Изключителни учители”
  • Дари
Заедно в час
  • За нас
    • За нас
    • Доклад за дейността 2020/2021
    • Екип
    • Управителен съвет
    • Финансова информация
    • Контакти
  • Въздействие
  • Лятна академия
  • За директори
    4_1-1-300x300
    • Станете училище партньор на Заедно в час
    • Програма “Училища за пример”
    • Програма “Нов път в преподаването”
    • Програма “Учим заедно”
    • Истории от нашите училища партньори
  • Подкрепете ни
    Научете повече
    • Дарете
    • Предизвикайте се с кауза 2022
    • Благотворителен търг на звездите
    • Помогнете повече ученици да разбират езика на училището
    • Корпоративни дарители
    • Дарителска кампания на Богомил Балкански
    • Празнувайте с кауза
    • Истории на съмишленици
  • Полезно
    1
    • Предстоящи събития
    • Новини
    • Истории
    • Добри практики за учители
    • Ресурси за дистанционно обучение
    • Полезни ресурси за деца (и възрастни) във връзка с войната в Украйна
    • Становища и коментари
    • Купете книгата “Изключителни учители”
  • Дари

Всички

  • Начало
  • Блог
  • Всички
  • Марианна Горгорова: Когато учителите прекарват по-дълго време заедно, се обогатяват взаимно и си помагат

Марианна Горгорова: Когато учителите прекарват по-дълго време заедно, се обогатяват взаимно и си помагат

  • Публикувано от Павлина Радославова
  • Категории Всички, Нашите училища партньори
  • Дата 28 ноември, 2018
Миглена Желязкова, училища партньори

Марианна Горгорова е директор на ОУ „Георги Бенковски“ в с. Мирково, училище партньор на “Заедно в час” от 2012 г. Г-жа Горгорова има 26 години педагогически стаж като учител по Български език и лидература, а от 2016 година е и директор на училището. Този месец тя е училищният партньор, с който ви срещаме в кратко интервю:

През последните години активно развивате училищния екип на ОУ “Георги Бенковски” и привличате нови учители към екипа. Как успявате да привлечете и задържите професионалистите в училищния екип?

Позволете ми да започна с една притча:

Един ученик попитал своя учител:
„Учителю, дълго ли ще чакаме промяната?”
Учителят отговорил: „Ако я чакате, ще е дълго.”

В изпъстрения свят на училищната дейност процесът за привличане и задържане на кадрите е комплексен. Работата в класната стая е едновременно богатство и предизвикателство. Нека да се върнем към началото. Ако само стоим и чакаме нещо да се случи, то няма да се случи. Преди всичко, когато търся хора за училищния ми екип, ги подбирам по това колко активни са те и какви умения притежават. Смятам, че добрата работна среда и свободата, която получават, им дава възможност да разгърнат потенциала си и да дават най-доброто, на което са способни. 60% от колектива в училище е под 40 годишна възраст, което е предпоставка да се сблъскат опит и идеи. Смятам, че за един здрав училищен екип именно балансът е ключов.

Какви качества търсите в учителите и останалите педагогически специалисти в екипа си?

Педагогическите специалисти трябва да са мотивирани и да обичат работата с деца. В училище учим децата на математика, български език, чужди езици, хуманитарни науки и т.н., но не ги учим да бъдат щастливи. Час по щастие няма. Именно затова човекът, който влиза в класната стая, трябва да бъде източника на щастие и мотивация.

Кои аспекти на подготовката на новите учители са най-важни според Вас за ефективна работа в училище?

Учители, които за първи път влизат в класната стая, се изправят пред множество предизвикателства. Сред тях са експлозивно нарастване на количеството на информация с преки последствия в учебните програми и учебното съдържание. Също въвеждането на нови методи на обучение, особено такива свързани с новите информационни технологии в училището. Отварянето на училището към “външния свят“ също изправя учителите пред различни предизвикателства и очаквания. Учителите следва да бъдат подготвени да работят в областта на интерактивните методи, на новите образователни технологии за управление на проекти, за работа в местната общност и да притежават емоционална интелигентност.

Как включвате новите колеги в екипа си и по какви начини ги подкрепяте в началото на работата им в училищния колектив?

Практическият ми опит като педагог, който работи в малко училище, ми показа, че когато учителите прекарват по-дълго време заедно, се обогатяват взаимно и си помагат един на друг. Благоприятната работна среда и работата в екип, на които залагаме, са в основата на успеха за приобщаване в учителския колектив.

Какво искате да са постигнали учениците и учителите на ОУ “Георги Бенковски” в края на учебната 2018/2019 г.?

Първото, което изниква в създанието ми е, след дълго време на „запретнати ръкави и труд” учениците в края на учебната година да са развили умения и нагласи, които да им помагат да се справят в реалния живот. Определено това е важното и има значение за настроението и желанието за работа на всички в нашето училище. Да можеш да приложиш на практика наученото през учебната година е най-голямата награда, както за учителите, така и за учениците. Да бъдат критични към забикалящата ги среда и да желаят да я променят. В училището ни да цари оптимизъм, добро настроение, визията ни да бъде изпълнена и да са постигнати големите ни цели.


“Заедно в час” работи в региона на Средногорието още от първия випуск участници в програмата. Дългогодишни корпоративни партньори в региона са “Дънди Прешъс Металс – Челопеч” и “Аурубис България”.

Етикет:директори, Мирково, нашите партньори, Средногорие, училища партньори

  • Сподели:
Павлина Радославова

сътрудник "Маркетинг и комуникации" в "Заедно в час"

Предишен пост:

Шампионатът по бягане TechRun ще подкрепи за втори път "Заедно в час"
28 ноември, 2018

Следващ пост

Вижте доклада за дейността на "Заедно в час" 2017/2018
28 ноември, 2018

Прочетете още

52049364038_71152edfaf_c
За чудесата, които се крият отвъд формалното образование
27 юни, 2022
letni preporaki za uchiteli knigi (2)
Летни препоръки за учители: филми и сериали
25 юни, 2022
letni preporaki za uchiteli knigi (1)
Летни препоръки за учители: книги
25 юни, 2022

Търсене

Последни новини

Участниците в проект NEST обсъдиха изводите от работата си досега и плана за следващата учебна година на среща в Барселона
23май2022
Защо да назначите учител от програма “Нов път в преподаването”?
20май2022
Защо да изберете учител на “Заедно в час”? Директорите споделят.
19май2022

Последвайте ни

Контакти

+359 (0)2 988 06 88

бул. „Цариградско шосе“ № 23, гр. София 1124

info@zaednovchas.bg

"Заедно в час" е създадена по инициатива и с финансовата подкрепа на Фондация "Америка за България"

America for Bulgaria logo

Как да ни подкрепите

  • Станете учител
  • Станете училище партньор
  • Подкрепете ни
  • Отворени позиции

Новини и събития

  • Новини и истории
  • Предстоящи събития
  • За медиите

Допълнителна информация

  • Общи условия
  • Политика за действия при деца в риск
  • Политика за личните данни
  • Политики за прием
  • Контакти