Международна оценка: Учителите от алтернативни обучителни програми показват високи педагогически умения

Изследване на Университета в Дюсбург-Есен, което сравнява уменията и нагласите на учители от традиционни и алтернативни форми на подготовка, ще бъде представено в София на 14 март

Сериозният предварителен подбор на бъдещите учители и включването на повече практическа подготовка в обучението помагат на педагозите да се справят по-добре в класната стая. Това е един от резултатите от двегодишното сравнително изследване на екип учени от Университета на Дюсбург-Есен. Всички изводи от изследването ще бъдат представени на конференция на 14 март от 9:30 часа във “Витоша парк-хотел” в София.
Изследването е част от европейския проект “Нов път за нови таланти в преподаването” (NEWTT), партньори по който в България са Министерството на образованието и науката, Пловдивският университет “Паисий Хилендарски” и фондация “Заедно в час”. Проектът се осъществява в пет държави с финансовата подкрепа на програма “Еразъм +” на Европейската комисия.
Конференцията ще бъде открита от министъра на образованието и науката Красимир Вълчев. Участие ще вземат проф. Херман Абс, преподавател от Университета на Дюсбург-Есен и ръководител на екипа по изследването, училищни директори от България, представители на Пловдивския университет и учители от различни европейски държави, участници в проекта. Фокус на събитието ще бъде темата как резултатите от проекта могат да се използват по най-полезен за образователните системи начин на национално и на европейско ниво.
- Пълната програма можете да намерите тук.
За “Нов път за нови таланти в преподаването”
Целта на NEWTT е да отвори пътя към класните за стаи за успешни и мотивирани професионалисти от различни професионални сфери. Той възниква в отговор на няколко общи проблеми, пред които са изправени редица европейски държави – недостиг на учители, недостатъчна практическа подготовка на бъдещите педагози, ранно напускане на учителската професия и неспособност на образованието да посрещне нуждите на учениците на 21-ви век. В рамките на проекта се изследва гъвкав достъп до учителската професия през алтернативни обучителни програми, които позволяват на участниците едновременно да се обучават и да работят като учители в реална училищна среда. Иновативните програми включват и сериозна подкрепа от ментори и наставници с дългогодишен опит в преподаването.
В България се изследват учители, обучени по програмата на “Заедно в час” и по иновативна магистърска програма на Пловдивския университет. Техните умения и нагласи се сравняват с тези на контролна група педагози от традиционни педагогически университетски програми.
Повече за проекта “Нов път за нови таланти в преподаването” NEWTT може да научите тук или на официалния сайт www.newtt.eu.