МОН разпространява наръчника за учители „Как да развиваме умения на 21-ви век в час“ в училищата в цялата страна
Министерство на образованието и науката припозна наръчника „Как да развиваме умения на 21-ви век в час“ като полезен инструмент за българските учители и организира разпространението му в училищата в цялата страна от началото на 2017 г.
Изданието съдържа полезни ресурси и добри практики за развиване на функционална грамотност в училище. Наръчникът е подговен и създаден от учители по програма Заедно в час от различни випуски като част от проект „Функционална грамотност за 21-ви век” в рамките на Програмата за подкрепа на НПО в България по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2009-2014 г.
В изданието са представени 13 ключови умения на ХХI век и идеи как всяко от тях може да бъде развивано в редовните часове, независимо от конкретния учебен предмет.
Включените умения са:
– Четивна грамотност;
– Математическа грамотност;
– Научна грамотност;
– Лично развитие;
– Работа в екип;
– Умения за учене;
– Комуникационни умения;
– Критическо мислене;
– Гражданска активност;
– Емоционална интeлигентност;
– Креативност;
– Финансова грамотност;
– Дигитална грамотност;
Във всяка глава са включени още: кратко описание на умението и представя алгоритъм за неговото преподаване в училище, включени са също примерни задачи и проекти в различни предметни области.
Печатното издание на наръчника беше представено в началото на миналата 2016 година, а електронният му вариант в pdf формат е достъпен и в момента безплатно на онлайн платформата на проекта prepodavame.bg заедно с допълнителни материали по темата.
Етикет:ключови умения, наръчник, ресурси, функционална грамотност