Една от възможните общи причини за тези тревожни данни е липсата на качествена и ефективна подкрепа за учителите, които са в началото на професионалния си път в училище. Макар наставничеството да съществува в образователната система, няма структурирана и доказано ефективна цялостна програма за въвеждане на новоназначени учители в професията. Средно само 30% от учителите в държавите от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) споделят, че са участвали в редовни дейности за въвеждане в професията в своите училища, а само 22% имат назначени наставници.
Това пречи на новите педагози да развият и надградят успешно уменията си, да са ефективни в преподаването и в съвместната работа с колеги и родители. Стига се до разочарование и чувство за несправяне у новите учители, които ги карат и да напуснат професията. Това се отразява на учениците, които не получават образованието, от което се нуждаят.