Как подготвяте класните стаи за новата учебна година?

Учители от общността на “Заедно в час” споделят в снимки
Децата все още не са влезли в класните стаи, но техните учители вече са там. Време е за последни приготовления преди първия звънец. Помолихме няколко учители, които преподават в различни краища на България и по различни предмети, да споделят някои от любимите си и изпробвани практики за изграждане на позитивна култура на учене в класната стая. Надяваме се да ви вдъхновят.
Дани Георгиева, учител по английски език
Дани споделя идея за саморефлексия под формата на светофар, която може да се провежда в края на всеки час. Учениците избират в кое кръгче да забодат пинче спрямо това как се чувстват относно урока. Във всяка класна стая в училището на Дани има табла за 5-те степени на височината на гласа и 5-те знаци, с които учениците могат да сигнализират, когато са готови, искат да отговорят на поставения въпрос или имат нужда от нещо. По този начин учителите съгласуват очакванията и посланията си към децата.
Сава Ташев, учител по английски език
Сава споделя снимка на класната си стая и акцентира върху 2 неща – гирляндите и библиотеката. Гирляндите стоят целогодишно, защото “класната стая трябва да е уютно и приятно място”, а библиотеката е в очакване на новите си читатели.



Радослава Георгиева, начален учител
В класната стая на Ради учат супергерои. Правилата са на видно място над дъската, до тях е описанието на успешните ученици, към което всички се стремят, а до него е таблото за успехите на класа. Там Ради отбелязва спечелени конкурси и състезания. Една от нейните цели е да насърчи децата да използват текстилни торбички, затова им е приготвила специални бродирани торбички. Радослава провежда петъчна рефлексия с учениците си, в която децата споделят чувствата и емоциите си от изминалата седмица. Емоциометърът ще им помага по време на тази дискусия. По време на първата за годината рефлексия всяко дете ще сподели своя силна страна, която се записва на специалното супер табло. Предстои всяка седмица да се избират и учениците, които ще поемат лидерските роли в класната стая. В хартиените ранички Ради е приготвила семенца, които децата да посадят, “за да може растенията ни да растат също като нас през учебната година”.
Виктория Цоцова, начален учител
В класната стая на Виктория също има табло за нивото на гласа. Нейните ученици имат възможност да изберат поздрав преди да влязат в час. Виктория ще работи целенасочено за развиване на четвната грамотност на децата и за тази цел им е приготвила подаръци книгоразделители, а на рафта с книжки в класната стая има и правила за четене.
Станислава Стефанова, учител по природни науки
Учениците на Станислава имат специален алгоритъм за решаване на проблеми и за изказване на мисли в час. Те са изследователи, които знаят, че успехът се постига с много усилия. Станислава подготвя допълнителни задачи и материали за учениците, които приключват по-рано. Всяко дете може да си вземе допълнителна задача от специалния рафт. Спазването и нарушаването на правилата в класната стая се следят и се отбелязват с червена или зелена точка.
Вероника Тодорова, учител по английски език
В класната стая на Вероника също има библиотека. В нея тя подготвя материали, които учениците да използват за индивидуална или групова работа, или ако приключат по-рано с някоя задача. На най-горния рафт е просторът, на който са закачени проектите, по които са работили децата. Още на вратата има мотивиращи послания, а на видно място в класната стая е и огледалното табло, на което учениците могат да разберат кой е отговорен за техните действия, думи и успехи.
Ванеса Иванова, начален учител
Ванеса споделя, че все още е в началото на подготовката на класната си стая, но тази година тя и учениците ѝ са “пчелички и са най-добрички”. Правилата на кошера са на видно място на вратата.
Елица Генева, учител по немски език
Ели споделя един интересен начин за визуализиране на правилата на класната стая – забавни комикси. Тя използва пясъчен часовник, за да следи времето за групова или индивидуална работа, както и времето за презентации. При спазване на правилата или при постигането на някакъв успех или обща цел, учениците ѝ получават стикери. При събрани 10 стикера целият клас получава награда.
Лилия Попова, начален учител
Учениците на Лилия са миньони, които имат миньон причини да ходят на училище. В нейната класна стая също има табло на постиженията, както и дърво на доброто. Всеки път, когато някой от миньоните направи добро дело, чашката му се пълни. Рождените дни се отбелязват с помощта на специален календар.
Галина Вълчева, учител по природни науки
Галина споделя интересна активност за сплотяване на новосформиран клас. Миналата година е нейната първа година като класен ръководител и тя решава да направи това табло заедно с учениците си на 15 септември. Таблото е рамкирано и закачено на видно място в класната стая.


