Запознайте се с новите учители от випуск 2022-2024: Христина, Станимир и Адрияна


В момента активно приемаме заявки за свободни позиции от училищата в цялата страна за новия випуск учители от програма “Нов път в преподаването”. Всички държавни и общински учители имат възможност да включат в екипите си някой (или няколко) от нашите силно мотивирани преподаватели.
Насърчаваме директорите на училищата да не чакат последния момент, за да подадат своите свободни позиции, защото нашите прецизно подбрани кандидати са ограничен брой. Съвсем скоро те ще избират от получените позиции, което е възможност да достигнете до най-много подходящи преподаватели.
В тази статия ви срещаме с трима от новите учители, които избират да променят професията си, за да работят за осигуряването на равен достъп до качествено образование за всяко дете. Запознайте се с Христина, която е ветеринар по професия, Станимир, който е специалист по национална сигурност и Адрияна, която има богат опит в организирането на събития и е един от създателите на любимия квартален кино фестивал Блок кино.
Христина Тасева: Важно е учениците да знаят, че ще срещнат всевъзможни трудности в живота и целта е не да се стремят да ги избегнат, а да имат силата и куража да ги преодолеят



Христина Тасева е от Пловдив съм, но живее в средногорското селце Свежен. Споделя за себе си, че обича музиката, природата и парапланеризма. Силната ѝ любов към животните я води към професията на ветеринаря. С раждането на второто й дете все повече се засилва и мотивацията й да преподава. Христина вярва, че малките населени места са разкошни за отглеждане на деца и достъпът до качествено образование е ключов за развитието им.
Защо избра да кандидатстваш за програмата “Нов път в преподаването” на „Заедно в час”?
Каузата за равен достъп до образование в малките населени места е много близка за мен. Живея далеч от голям град и виждам, че това е изключително благодатна среда за семейства с деца. Често училищата в малките населени места се неглижират и подценяват, а са ключов фактор за развитието на много райски кътчета в България. Точно такива места имат невероятен потенциал, истории и великолепни хора. В тях връзките между поколенията и непосредствената близост до природата са огромна ценност, която не може да се симулира в музей или ботаническа градина.
Какво очакваш от следващите две години като учител?
Неочакваното 🙂 Имам усещането, че предстоящите години ще са изключително динамични за самата образователна система и ще са предизвикателство за всички ученици, родители и учители. Очаквам, че ще се наложи да вложа цялото си търпение, съобразителност, любов към науката и децата.
От какво образование имат нужда учениците, за да бъдат успешни и щастливи?
Вярвам, че е нужно образование, което е свързано с практиката, развиващо не само знания, а и умения и критическо мислене. За да бъдат щастливи, учениците трябва да изследват и развиват силните си страни, областите, които ги вълнуват. Нужно е образование насочено не само към интелекта, а развиващо способностите за творчество, сътрудничество, отговорност за личния избор. Считам, че за успеха е важно, когато учениците завършват образованието си да знаят, че ще срещнат всевъзможни трудности в живота и целта е не да се стремят да ги избегнат, а да имат силата и куража да ги преодолеят.
Станимир Златков: Най-лесният начин да осъзнаем нашата отговорност за успеха на младите е да си припомним, че именно ние сме техния модел за подражание



Станимир Златков е на 35 години от град Бургас. Завършил е бакалавърска степен по „Политически науки“ и магистратура в сферата на националната сигурност. Интересува се от функциите на публичните институции, неправителствения сектор и гражданското общество, както и механизмите за взаимодействие между тях. Вълнуват го теми и дейности като: върховенството на закона, гражданското участие, екологията, иновациите, предприемачеството, доброволчеството и други.
През последните шест години служи на обществото от позицията на полицай. Постепенно обаче губи мотивацията, с която влиза в полицията и това го провокира дамисли за друг път на развитие.
“Да се отзоваваш на сигнали за помощ или престъпления е мисия, която е от изключително значение, а в някои ситуации дори спасява човешки животи. Реално обаче чрез полицейската дейност не можеш да помогнеш на хората в дългосрочен план или да допринесеш за трайно решаване на обществени проблеми. Вярвам, че именно образованието и инвестицията в младите хора са най – значимите стъпки, чрез които да постигнем цялостна промяна в обществото и качеството на живот.”,
споделя Станимир.
Разказва ни, че винаги е разсъждавал върху проблемите, с които се сблъскват младите хора и как може да се подходи към тях, за да им помогнем да бъдат пълноценни, мотивирани и успешни личности. Това го провокира да избере и учителската професия.
Защо избра да кандидатстваш за програмата “Нов път в преподаването” на „Заедно в час”?
През целия ми съзнателен живот се стремя да не оставам безучастен към обществените проблеми, които ни заобикалят. Агресията, дискриминацията, своеволията срещу личността и природата, административния произвол, злоупотребата със служебно положение са само част от нещата, които не бих подминал с безразличие.
Считам, че всеки гражданин може и трябва да изисква от институциите да решават проблемите и да съдейства за това. Интересувам се от функциите на публичните институции, неправителствения сектор и механизмите за гражданско участие.
Редица изследвания определят проблемите в образованието като фундаментални за развитието и просперитета на цялото общество.
Аз бих стигнал дори по-далеч, защото считам, че трябва да преразгледаме не само образованието, а цялостното отношение към младите и техните проблеми.
Ние възрастните често подхождаме с предразсъдъци и неуважение към качествата на младите и вместо да ги мотивираме към развитие, сякаш създаваме у тях чувство на безперспективност. Всъщност най-лесният начин да осъзнаем нашата отговорност за успеха на младите е да си припомним, че именно ние сме техния модел за подражание.
Експертите на „Заедно в час“ са доказали през годините, че имат визията и механизмите за положителна промяна в образователните процеси. Мисията на „Заедно в час“ за осигуряване на равен достъп до качествено образование на всяко дете в страната не подлежи на дискусия. Твърдо съм убеден, че бъдещето развитие на учениците не трябва да зависи от фактори, като това дали живеят в отдалечен район, принадлежат към определен етнос или семействата им нямат високи финансови възможности.
Вярвам, че чрез преподаването можем да разкрием неограничени хоризонти пред младите хора, да ги мотивираме да вярват в себе си, да откриват и оползотворяват възможностите. Поради тези причини оценявам високо дейността на фондация „Заедно в час“ и реших да участвам в програмата “Нов път в преподаването”.
Какво очакваш от следващите две години като учител?
Очаквам с помощта на колегите от програмата и на всички експерти от „Заедно в час“ да успея да се изградя като преподавател, който ще бъде ефективен и полезен за учениците.
Очаквам да овладея стратегиите и формите на общуване с учениците, които да доведат до добра екипна работа и резултати. Да се превърна в учител, на който децата се доверяват. Да успея да мотивирам учениците да повярват, че техните усилия ще доведат до резултати и че трябва да се борят, за да постигнат на мечтите си .
От какво образование имат нужда учениците, за да бъдат успешни и щастливи?
Образование, което ги мотивира да развиват интересите си, да изразяват вижданията и таланта си, което им позволява да имат и отстояват позиция.
Образование, което им дава перспектива и ги кара да вярват в бъдещето и успеха.
Образование, което формира нагласа за развитие и вяра, че чрез труд и усилия може да се постигне всичко.
Образование, което поднася информацията от учебниците по достъпен и разбираем начин, но и също изгражда умения необходими за реалния живот.
Образование, което разглежда ежедневните проблеми, с които се сблъскваме като личности и общество и изгражда умения за справяне с тях. Учебен процес, в който се оценяват не само конкретните резултати, но и положените усилия.
Адрияна Пенева: Учениците имат нужда от приемащо ги образование и приемащи ги учители



Адрияна Панева е завършила книгоиздаване в СУ “Св. Климент Охридски”. Споделя за себе си, че обича книги, кино и семейството си. Работила е по организацията на различни събития- технологични конференции, кинофестивали, маркетинг и рекламни събития. Тя е един от създателите на Блок Кино – серия от безплатни кино прожекции на открито на ново българско кино. Имам две дъщери Кая и Вихра.
Защо избра да кандидатстваш за програмата “Нов път в преподаването” на „Заедно в час”?
От години искам да кандидатствам за програмата “Нов път в преподаването” на “Заедно в час”, но не събирах смелост. Притесняваха ме доста неща – от това как биха ме приели учениците, до това какво бих могла да преподавам. Преди няколко месеца най-накрая кандидатсвах, беше и време за ново начало. Смятам, че като част от програмата ще получа нужната помощ, за да се справя със страховете си и трудностите през двете години на програмата.
Покрай двете ми дъщери осъзнах и как всяко действие и дума на възрастните влияе на поведението на децата. Бих искала да помогна на бъдещите си ученици да откриват света, да растат уверени и подкрепяни.
Какво очакваш от следващите две години като учител?
Очаквам да е доста трудно, интересно, да уча всеки ден и по много. От сега се подготвям за много и големи предизвикателства. Очаквам и се надявам да се превърна в добър преподавател.
От какво образование имат нужда учениците, за да бъдат успешни и щастливи?
Според мен, за да бъдат успешни и щастливи, учениците имат нужда от подкрепа, подкрепа в това да са различни или да не бъдат различни. Подкрепа всяко дете да развива силните си, а и слабите си страни без очаквания да е перфектно или много добро във всичко. Учениците имат нужда от приемащо ги образование и приемащи ги учители.
Подайте заявка за нов учител от “Нов път в преподоването” сега, и Христина, Станимир или Адрияна могат да са част от вашия училищен екип още тази есен.
Запознайте се с още трима от новите учители във випуск 2022-2024 тук
Прочетете още: