От учители за учители: Идеи за качествена почивка и презареждане на батериите през ваканцията

Ваканция, ура! Всеки учител обаче поне веднъж е прекарвал пролетната ваканция в опити да навакса с проверката на контролни, домашни или административни задачи. Но работата по време на отпуск не е нито препоръчителна, нито ефективна. Особено тази учебна година!
Учителите от общността на “Заедно в час” ще прекарат ваканцията в разходки сред природата, градинарство, семейни забавления, четене на интересни книги и още много други разтоварващи дейности. Надяваме се, че с тази статия ще успеем да ви вдъхновим да направите същото.
Дени Каменова, учител по английски език в СУ “Алеко Константинов”, гр. Луковит.
“Планирам да посетя крепостта “Баба Вида” в гр. Видин. И не само – цяла седмица имаме за разходка. Посещенията на различни исторически забележителности са доста зареждащи според мен. Не подценявам четенето на материали, свързани с детското развитие или учителството, но почивката си е почивка. Да се откъснем за момент от работата.”

Тодор Добрев, начален учител и учител по математика в ЧОУ “Светлина”, гр. София
“Цепене с брадва, рязане с трион, палене на огън, пътуване към “дивата природа”. Провеждам пътешествия по оцеляване в дълбоката гора и мисля да тествам някои техники.”
Цветелина Андонова, учител в група за целодневна организация на учебния ден в ОУ “Св. Св. Кирил и Методий”, с. Ръжена
“Ще чета “Практическо ръководство по експресивна арт терапия”, ще шия гоблен и ще планирам. Седмицата преди ваканцията посветих на изработването на пролетна украса за класната стая и се надявам да изненадам приятно най-малките ученици, когато се върнем в училище.”



Елица Тодорова, учител по немски език и автор в сайта за добри практики преподаваме.bg
“Искам горещо да препоръчам книгата “Природните закони в развитието на детето” на Селин Алварес! В момента съм я подхванала и явно няма да мога да я оставя, докато не я прочета цялата. В книгата се разказва за един тригодишен експеримент, проведен във Франция. В експеримента участват деца в предучилищна възраст, които имат сериозни пропуски в развитието си и идват от семейства с нисък социално-икономически статус. Резултатите са впечатляващи – децата не само наваксват пропуснатото, но и изпреварват връстниците си! Много е интересно! Вдъхнових се за писане на нови статии.”



Любомира Досева-Дамгалиева, учител по математика в 71 СУ “Пейо Яворов”, гр. София
“Ще карам колело, ще садя цветя и ще чета “Живот в скалите” на Мария Лалева. Вкъщи с децата сме обявили седмица с ограничено ползване на устройства само при крайна нужда.”
Теменужка Йорданова, начален учител в 90 СУ “Генерал Хосе де Сан Мартин”, гр. София
“Ще чета книга на слънце в градината, ще си подам годишната данъчна декларация и ще се разхождам сред природата.”
Илияна Гочева-Нейкова, учител по химия и човек и природа в ОУ “Георги Бенковски”, с. Мирково
“Ще бъда в Русе с моето семейство за няколко дни и съм си подготвила две книги – едната е “Вечните принципи зад успешното дете”. Весела ваканция, колеги!”