От випуск 2019-2021 на “Заедно в час”: Мариана, Ивайло и Ренета

На 15 април приключва тазгодишната кампания за набиране на нови участници в програмата на “Заедно в час”. Първите кандидати, успешно преминали етапите на подбор, вече са ясни и започнаха предварителната си подготовка за влизане в класните стаи от септември 2019 г. През лятото им предстои и интензивна Лятна академия, която включва както теоретична подготовка, така и практическа работа с ученици.

Представяме ви трима от първите участници в новия випуск 2019-2021 г. на “Заедно в час”. Ако и вие искате да работите заедно с тях за това всяко дете да развие потенциала си и да бъде успешно, все още можете да кандидатствате на сайта ни до 15 април.

Мариана Ананиева: “Заедно в час” е началото на едно приключение, което ще ми даде възможност да променя живота на много деца

Мариана е завършила право. Живяла е осем години в Дъблин, Ирландия. Там има възможност да види различна образователна система и още тогава си пожелава и в България един ден децата да имат възможност да се чувстват уважавани и с радост да ходят на училище.

Защо избра да кандидатстваш за програмата на “Заедно в час”?

От дете мечтая да стана учител, но по стечение на обстоятелствата завърших друга специалност. В програмата на „Заедно в час” видях възможност за осъществяване на мечтата си. В мисията, визията и целите на общността припознах собствените си принципи и това ме подтикна да кандидатствам.

Какво очакваш от следващите две години като учител?

Вярвам, че много ще науча през следващите две години. Знам, че това е началото на едно приключение, което ще ми даде възможност да бъда полезна и да променя живота на много деца. Това е моят шанс да взема пряко участие в промяната към добро с поглед към бъдещето.

От какво образование имат нужда учениците, за да бъдат успешни и щастливи?

За мен образованието е още един важен инструмент за въздействие върху нашето бъдеще. Важно е децата да получат качествено образование, което да им помогне за успешната реализация в живота. Реализация не само в материален план. Образованието трябва да въздейства и възпита у децата добри социални умения и да бъде основа за съзнателен избор, следващо надграждане и постоянен стремеж към усъвършенстване.


Ивайло Саправлийски: Всеки може да допринесе с личния си професионализъм и искрен ентусиазъм образованието да се подобри

Ивайло е магистър по проблеми на сигурността към катедрата по политология във Философския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“. Участвал е в учредяването и работата на няколко студентски организации. Има опит в различни проектни дейности в неправителствения сектор. Обича природата, а от скоро експериментира във фотографията.

Защо избра да кандидатстваш за програмата на “Заедно в час”?

Програмата на „Заедно в час“ е един нов инструмент за активно гражданско участие в сферата на образованието. Високо ефективната и професионална система за лидерско развитие, която „Заедно в час“ предлага на участниците си, беше стимул за мен да предложа кандидатурата си. Отделно, възможността да бъда учител е солидно предизвикателство да се опитам да допринеса за подобряването на образователната среда в България и да припозная учителската професия като призвание в моя живот.

Какво очакваш от следващите две години като учител?

През следващите две години очаквам активно да се уча да бъда успешен учител. Вярвам, че това може да бъде реализирано с много труд, всеотдайност и доверие между учителя и учениците. Зная, че предизвикателствата ще бъдат големи, но точно този факт ме мотивира още повече да желая промяната към по-добро да се случва във все повече български училища. Изпълнен с оптимизъм за българското образование, аз знам, че всеки може да допринесе с личния си професионализъм и искрен ентусиазъм условията на учене да се подобрят. Очаквам и много нови запознанства с малки и големи приятели, с които заедно да работим към общата цел – сбъдването на мечти чрез учене и вяра в потенциала на всяко едно дете.

От какво образование имат нужда учениците, за да бъдат успешни и щастливи?

Учениците имат нужда от образование, което да е приятелски ориентирано, да посреща адекватно всички техни потребности и да утвърждава в тях социални качества и умения, с които да реализират себе си по успешен и щастлив начин в живота. Образованието трябва да се превърне в приятно занимание, където учениците ангажирано да участват в активното си самообучение и опознаване на света, в който живеят. Симбиозата между новите технологии, иновативните образователни стратегии и всеодайни на каузата за по-добро бъдеще учители е разковничето, което ще начертае пътя към успеха на всеки ученик.


Ренета Христова: Важно е учениците да се усещат силни, можещи и подкрепени по избрания от тях път

Ренета е завършила журналистика и обожава децата. За нея свободата е висша ценност. Обича живота и хората, с които се чувства уютно, а те са навсякъде. Старае се да запазва любопитството си към света, по-малко да се разочарова и повече да се очарова. Мечтата й е никой никога да не се чувства самотен.

Защо избра да кандидатстваш по програмата на „Заедно в час“?

Избрах да участвам в програмата на „Заедно в час“, защото от много време исках да работя с деца, да направя нещо полезно за децата от уязвимите групи. Припознах мисията на „Заедно в час“ като своя и реших, че искам да подобря образователната среда в България или поне живота в училище на няколко деца. Това за мен ще означава, че съм изпълнила целта си.

Какво очакваш от следващите две години като учител?

Много съм развълнувана от срещата си с учениците и взаимодействието, което ще имаме помежду си. Очаквам за тези две години да има повече деца, които вярват в себе си, могат да откриват възможности и в трудните моменти и горят от желание да сбъдват мечтите си.

От какво образование имат нужда учениците, за да бъдат успешни и щастливи?

Учениците имат нужда да знаят не само какво да учат, но и защо го учат. За да пораснат успешни и щастливи хора е много важно да са информирани, да имат богата обща култура и да знаят как реално да прилагат знанията и уменията си в живота. И не на последно място – да се усещат силни, можещи и подкрепени по избрания от тях път.