Какво споделят за “Училища за пример” участниците от първия випуск

Прочетете отзиви за “Училища за пример” и кандидатствайте за програмата до 30 март, за да развиете своя екип и училище
Кандидатстването за новия випуск участници в програма “Училища за пример” е в разгара си и вече втора седмица отговаряме на въпроси и приемаме заявки за участие от училища от цялата страна. Първите кандидати са училища от областите Варна, Бургас, Разград, Шумен, Стара Загора и София, а до крайния срок 30 март се надяваме училища от всички области на страната да заявят своя интерес към програмата.
С този текст насърчаваме всички, които все още се колебаят дали програмата си заслужава и е подходяща за тяхното училище. Събрахме отзиви на участници от първата година на програмата и отговорите им какво им беше най-полезно по време на курсовете.
Двадесет и петте училища от първия випуск започнаха своето обучение в края на август 2020 и ще продължат да обучават лидерските си екипи и учителските колективи и през следващата учебна година.
Заради пандемията от коронавирус се наложи всички планирани живи обучения да се проведат в онлайн формат. След прецизно адаптиране за новата среда и над 243 обучителни часа онлайн, екипът на програмата, както и участниците, вече са убедени, че онлайн обученията за учители също са ефективни и могат да бъдат практични, ангажиращи и разнообразни.
Една от най-големите ползи за участниците в онлайн сесиите беше, че през обученията самите те можеха да заимстват идеи и практики за онлайн обучение и учене, които директно след това можеха да приложат в своите училища и класните стаи.
Ето и още отзиви за “Училища за пример” на учители и директори* от програмата:
“Много ми помогна това, че получавахме обратна връзка от колеги, идеи от практиката и всичко това се случваше в една приятна приятелска и позитивна атмосфера.”



“Оценявам обгрижващото отношение, позитивното начало/хубава музика, добре подбраните илюстративни източници на информация, акцентът върху протокола за работа, който безспорно повишава ефективността. Полезен е достъпът до материалите от всичките дни на обучението, възможността да тестваме нови апликации и да се чувстваме не само обогатени, но и по-спокойни и уверени при въвеждането им в работата с учениците и най-вече прекрасните колеги, с които работихме така сърцато и целеустремено в непознати за нас предизвикателства и, разбира се, рефлексията…”
“Усетих добронамереността, човечността и желанието да ни бъдете максимално полезни, а чрез нас и на децата ни…Благодаря, бъдете здрави, вие и семействата ви!”



“Харесаха ми различните техники. Беше ми забавно и интересно. В процеса ми на работа по осъществяване на целите, които си поставих, ще възникнат въпроси. Ще имам нужда от работна консултация. Доволна съм, надградих своите знания, имах нужда от подобно обучение.”
“Благодаря на Мони, Вал и Ива за сърдечността и позитивизма, с който ни заредиха, както и за структурираното, подредено обучение, за ритмичността в работата и плавното преливане от сесия в сесия. Обучението се случи като добре смазан, работещ часовников механизъм или като перфектно изиграно отборно съчетание по художествена гимнастика. Екипът е пример за сплотеност, синхронност, доверие. Бъдете здрави! Благодаря!”



“Дискусиите по време на курса (бел. ред. “Училищно лидерство”) ми помогнаха да разбера важността на лидерски умения като креативност, позитивно отношение, мотивация, посветеност и ефективност както и необходимостта от усъвършенстване на тези умения в ежедневието ни. Груповите и индивидуални задачи бяха изключително практически насочени, а атмосферата предразполагаща и неформална. Научих много интересна и полезна информация. Разбира се материята е такава че вероятно ще имам нужда от още малко време за да вникна по-задълбочено. Изключително много Ви благодаря за всички насоки, съвети и най-вече за коректното и внимателно отношение към мен, като участник в обучението. Всичко, което съм получила до този момент е много ценно за мен и въпреки, че все още не съм оттренирала всичко и тепърва ще се развивам. Използвания метод на обърнатата класна стая,ученето чрез преживяване, груповите и индивидуални задачи бяха изключително практически насочени, а атмосферата предразполагаща и неформална.”
“Много ми беше полезна провокацията да измислим проект, който да може да реши проблеми, присъщи за всички природни науки и математиката”



“Първите два дни не можех да схвана замисъла на обучението. В края на петия съм много удовлетворена и смятам, че това е пътят да стигнем до сърцата и умовете на учениците и нашите уроци да оставят трайна следа.”
“За мен е удоволствие да участвам, защото научавам неща, които няма кой да ни ги каже. Очаквам да науча още интересни неща за развитието на многоезичните деца.”
*Отзивите са без имена, защото са събрани през анонимни въпросници за обратна връзка от обученията.
Прочетете още: