Гласувайте за образователните проекти на нашите възпитаници в конкурса „Вселена от възможности” на Пощенска банка

Тази година по случай 30 годишния си юбилей Пощенска банка организира специална програма „Вселена от възможности“, с която иска да подкрепи идеи за проекти, които целят промяна или предоставят нови, вълнуващи възможности. Една от категориите на програмата е “Образование” и представените кандидатури има цели девет, които са на възпитаници или настоящи участници в програма “Нов път в преподаването” на “Заедно в час”. Общият награден фонд на програмата е до 30 000 лв. Стойността на гранта, който може да получи всеки отличен проект, е на стойност до 10 000 лв.

По-долу събираме информацията за тях и ви насърчаваме да гласувате. Имате право да гласувате само за един проект в категория, като за целта се регистрирате през имейл или фейсбук профил. Гласуването продължава до края на месеца (31 юли).

Моите граждански права и задължения – Наръчник за ученици

Проект на Илиана Борисова (випуск 2015-2017)

Илиана е учител по история в София, който работи усилено не само да предаде на учениците уроците за миналото, но и какво можем да извлечем от тях за настоящето и бъдещето. Ето повече за нейния проект:

Наръчникът за ученици “Моите граждански права и задължения” има за цел да подобри правната култура на ученици в гимназиална възраст относно техните права и задължения като граждани на Република България. Предвиждаме наръчникът да е в електронен вариант и да съдържа кратка теоретична информация и работни листове, чрез които могат пряко да се упражняват учениците и да усетят практическата насоченост на зададените дейности и правни казуси, фокусирани върху техните права и задължения и предадени на достъпен за тях език. Онлайн форматът ще улесни разпространението на основната идея, затова желаем да го предоставим на всяко едно българско училище, в което се обучават гимназисти. В столично училище ще проведем пилотно обучение на ученици и учители по наръчника, като измерим постигнатите резултати чрез анкета-тест. При интерес от други училища и от други населени места, имаме готовност да съдействаме с провеждане на обучения.

Гласувайте за проекта на Илиана Борисова тук.

#ФОКУСИРАЙСЕ

Проект на Георги Стоев (випуск 2017-2019)

За учителят по математика Георги Стоев сме ви разказвали няколко пъти. Негова страст освен света на математиката е и киното, с което последните години увлича и своите ученици, за да провокира повече гражданска активност и отговорност. 

Ето повече за неговия проект:

Борбата с гражданската апатия сред младежите и с разфокусираната им представа за собствения потенциал привлича нов съюзник – киното. Ученици на възраст 13-18 г. от СУ „Любен Каравелов“, гр. Пловдив, създават късометражни филми и фотографии, чрез които демонстрират правото си на мнение, фокусирайки се върху важни за тях проблеми. Себеизразявайки се чрез силата на визуалното изкуство, младежите отправят важни послания и провокират обществото към размисъл – като пълноценни личности, ангажирани с гражданска си позиция в и извън класната стая. Проектът цели да даде пълна свобода на участващите ученици креативно да развиват умението си за гражданска активност чрез изучаване на социални послания и професионални похвати в киното, работа със специална техника за създаване на авторско кино и фотографии и разпространяване идеите на инициативата в специална онлайн платформа, даваща възможност на ученици и младежи от цялата страна да предизвикат себе си и своята общност с #ФокусирайСе.

Гласувайте за проекта на Георги Стоев тук.

Да запалим любовта към математиката за ученици от област Велико Търново

Проект на Олга Нинова-Траянова (випуск 2011-2013)

Олга е част от първия випуск учители в програма “Нов път в преподаването”. Освен това тя е част от екипа на Институт за прогресивно образование и един от обучителите и посланиците на Jump Math в България. Нейна кауза е да направи математиката любима на учениците още в начална степен. Ето повече и за нейния проект в конкурса:

С проекта искаме да подкрепим развиването на математическите компетентности на ученици в неравностойно положение като един от най-важните фактори за бъдещото им реализиране на пазара на труда и за гражданско им участие. Целим това, правейки достъпна иновативната канадска система за преподаване на математика- JUMP Math. JUMP Math помага на началните учители да усъвършенстват своите умения за обучение и да насочват учениците към по-добро разбиране и справяне с усложняващата се математика в горните класове. Придобиването на знания по математика изисква солидна основа, поставена в началните години на обучението. Избрахме да се съсредоточим върху класове от 1 до 4 и да дадем на учениците основни математически умения и знания, за да помогнем за намаляване на разликата в постиженията, съществуваща в класните стаи и училищата в България. Подкрепата на Post Bank ще ни позволи да предоставим учебни материали по JUMP Math безвъзмездно на 250 ученици от област Велико Търново.

Гласувайте за проекта на Оля тук.

Клиника за книги

Проект на Теменужка Георгиева (випуск 2019-2021)

Теменужка Георгиева е начален учител в 90 СУ в София и само преди месец завърши своето участие в програма “Нов път в преподаването”. За нейната Клиника за книги може да научите повече в “Аз чета” и prepodavame.bg. Ето и повече как иска да развие проекта през програмата на Пощенска банка:

Името на проекта е “Клиника за книги” – цел – чрез интересни занимания (лекуване на книги) и изследването им като истински пациенти, да предизвикам интерес у учениците към тях, тяхното съдържание и желанието им да научат нещо повече, чрез прочитането им на части или целите. Учениците влизат в ролята на истински лекари със задължителни реквизити – маски и ръкавици, те описват външните белези на дадена книга в “Приемния кабинет”, “лекуват” я в кабинет “Манипулации” и в зона “Изписване” – представят обработената книга. В кабинетите имат задача “Прочети и запиши”, в която трябва да прочетата, подберат интересни части от книгата, да ги обсъдят и да ги запишат на “картона” на пациента. Допълнителни цели: развиване на емоционална интелигентност и преносими умения; отговорно отношение към книги, учебници и учебни материали; междупредметни връзки и др. Най-важното е да насърчаваме и помагаме на децата в ученето, ограмотяването и възпитанието. На този етап проектът ще се осъществява в гр. София.

Подкрепете проекта на Теменужка тук.

Зелено образование

Проект на Елена Господинова (випуск 2016-2018)

Елена Георгиева е създател на образователния център “Кукуряк” в Стара Загора и за нейните вълнуващи приключения с учениците сме ви разказвали в тази история. Повече за нейния проект и идея в конкурса прочетете тук:

“Зелено образование” е насочено към деца от предучилищна възраст до 4 клас и ще се реализира в Образователен и туристически център “Кукуряк”, гр. Стара Загора. Целта на проекта е да запознаем учениците с природата, променящия се климат, как ние хората, чрез нашите дейности оказваме влияние върху околната среда, какви са последствията, които настъпват, но и добрите практики, чрез които можем да помогнем за нейното опазване. По време на учебната година ще се провеждат ежеседмични научни работилници, в които ще каним гост-лектори от сферата на науката, а през ваканционните дни, ще имаме възможността да приложим наученото на практика. Ще участваме в събития по почистване на замърсени територии, ще посещаваме различни институции, свързани с природата и нейното опазване като Спасителен център за диви животни, Национален парк “Централен Балкан”, Изпълнителна агенция за борба с градушките, организации, занимаващи се с биоземеделие, рециклиране, компостиране и др.

Гласувайте за проекта на Елена тук.

Силното в теб: образователни материали по характер за деца

Проект на Димитър Татарски (випуск 2021-2023)

Димитър е създател на платформата Характер.бг и от няколко години споделя с ученици и учители как да развиват силен характер. От есента Митко ще бъде и един от новите учители във випуск 2021-2023 на програма “Нов път в преподаването”. Научете повече за неговия проект и го подкрепете:

Проектът „Силното в теб: образователни материали по характер за деца“ ще създаде, качи онлайн и даде достъп на учители и родители до печатни ресурси за ученици от 1 до 4 клас, които представят по интересен и ангажиращ начин за децата техните силни страни на характера – любопитство, упоритост, благодарност и др. Основната цел на проекта е да подкрепи учениците да опознаят доброто, силното и положителното в себе си като изградят лексика, знания, умения и поведения по 24 силни страни съгласно науката за характера с помощта на детски определения, постери и работни листи. Така учениците ще постигат положителни резултати в училище и в живота. Проектът включва изпълнението на дейности както онлайн и с широк обхват на бенефициенти от цялата страна, така и на физическо място и с фокус върху училищните общности в 3 училища от 3 населени места, където ще бъдат предоставени разпечатани тези материали с методическа подкрепа за ползване и оценени за своята ефективност спрямо учениците.

Гласувайте за проекта на Митко тук.

Подкастът ЛитеМатура

Проект на: Радостина Граховска и Образование без раници

“Образование без раници” е наша партньорска организация, която познавате около българските преводи на образователните видеа на Khan Academy. Последните години те разширяват дейността си и допринасят активно за по-качественото образование в страната. Един от създателите на организацията е Иван Господинов, който е възпитаник на “Заедно в час” и образователен експерт, който си заслужава да познавате. 

Ето повече за техния проект:

ЛитеМатура интегрира нови методи за учене по литература за 11 и 12 клас, които отговарят на нуждите на учениците от иновативен и успешен дигитален формат на образование и ще ги подготвят по-добре за матурите. ЛитеМатура цели да утвърди добри модерни практики в подготовката за държавния зрелостен изпит по „Български език“ и „Литература“ под формата на видеоподкаст, който насърчава развитието на социокултурните и литературните умения. Инструментът е съобразен с новата учебна програма на МОН и обхваща общо 9 теми по 3 произведения и съответно 27 епизода по 20 мин. всеки (9 часа общо). Желаните резултати са свързани с развитието на аналитичните, аргументативните и критичните умения на учениците, както и активното им слушане и разбиране. Този метод улеснява обучаемия и ускорява подготовката за тази важна матура в края на средното образование. Подкастът ще се разпространява във всички подходящи канали и социални мрежи. Създаването на съдържанието и заснемането ще отнеме 6 месеца.

Гласувайте за проекта на Образование без раници тук.

Български Радостник

Проект на: Теодора Нончева и Яница Господинова (випуск 2016-2018)

Яница Господинова е учител по английски в Стара Загора и е един от силните представители на “Заедно в час” в региона. Заедно със своята колега и съмишленик Теодора Нончева се включват в конкурса с един много важен проект за емоционална интелигентност. Научете повече и го подкрепете:

Колко пъти на ден се питаш кога най-накрая ще бъдеш щастлив? Чудил ли си се дали нещо може да те мотивира да сбъднеш най-съкровените си мечти и желания? “Българският радостник” е малка книга – дневник, който ще можеш да носиш в себе си, а той ще носи за теб по-ясна мисия и най-възвишените човешки емоции – надежда, целеустременост, благодарност. За да предизвикаш позитивни събития, трябва да мислиш позитивно, а за да подобриш обстоятелствата, трябва да пишеш позитивни и конкретни мисли и цели! Книгата – дневник съдържа страници с мотивиращи мисли, истории, идеи, които ще променят светогледа ти в положителна посока. В компактния инструмент за личностно развитие ще можеш да откриеш и празни страници с насоки, към които ти сам да запишеш за какво си благодарен днес и какво би те направило по-щастлив, какво би променил и какво те е накарало да се усмихнеш. Опитай! Дейностите по проекта ще се изпълнят на територията на град Стара Загора.

Гласувайте за проекта на Яница и Теодора тук.

Ученическа бизнес общност

Проект на: Георги Грудев (випуск 2020-2022)

Георги е учител по математика в Пирдоп и тъкмо завърши първата си година като участник в програма “Нов път в преподаването”. Неговия проект е свързан с кариерното ориентиране и развиването на съвременни умерия от учениците. Прочетете повече:

Нарекох проекта си “Ученическа Бизнес Общност”. Чрез него, креативни ученици ще бъдат обучени и подкрепени, за да стартират свои собствени уеб-базирани бизнеси. Бизнеси, за които първоначалната инвестиция е НУЛЕВА, като са НУЛЕВИ и оперативните разходи за първите 9 месеца от стартиране на дейността. Впоследствие, всеки от тези подпомогнати ученици, ще съдейства и ще окаже подкрепа на други ученици, така че да се изгради своеобразна ученическа “бизнес общност”. Проектът ще се изпълнява в гр. Пирдоп, обл. София, като ще бъдат обхванати ученици от Пирдоп, Копривщица, Антон, Душанци, Златица, Челопеч, Мирково и Чавдар.

Гласувайте за Георги и неговия проект тук.

сътрудник "Маркетинг и комуникации" в "Заедно в час"
Абонирай се за бюлетин

Най-важното от нас директно в твоята поща

Можеш да се отпишеш по всяко време.