• За нас
    • За нас
    • Екип
    • Управителен съвет
    • Финансова информация
    • Контакти
  • Въздействие
    • Въздействие
    • Доклад за дейността
    • Външни оценки за въздействието
    • Проект NEST
  • За директори
    4_1-1-300x300
    • Станете училище партньор на Заедно в час
    • Програма “Училища за пример”
    • Програма “Нов път в преподаването”
    • Програма “Учим заедно”
    • Истории от нашите училища партньори
  • Подкрепете ни
    Научете повече
    • Дарете
    • Предизвикайте се с кауза 2022
    • Благотворителен търг на звездите
    • Помогнете повече ученици да разбират езика на училището
    • Дарителска кампания на Богомил Балкански
    • Празнувайте с кауза
    • Истории на съмишленици
  • Полезно
    1
    • Предстоящи събития
    • Новини
    • Истории
    • Добри практики за учители
    • Ресурси за дистанционно обучение
    • Полезни ресурси за деца (и възрастни) във връзка с войната в Украйна
    • Становища и коментари
    • Купете книгата “Изключителни учители”
  • Дари
  • EN
Заедно в час
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Управителен съвет
    • Финансова информация
    • Контакти
  • Въздействие
    • Въздействие
    • Доклад за дейността
    • Външни оценки за въздействието
    • Проект NEST
  • За директори
    4_1-1-300x300
    • Станете училище партньор на Заедно в час
    • Програма “Училища за пример”
    • Програма “Нов път в преподаването”
    • Програма “Учим заедно”
    • Истории от нашите училища партньори
  • Подкрепете ни
    Научете повече
    • Дарете
    • Предизвикайте се с кауза 2022
    • Благотворителен търг на звездите
    • Помогнете повече ученици да разбират езика на училището
    • Дарителска кампания на Богомил Балкански
    • Празнувайте с кауза
    • Истории на съмишленици
  • Полезно
    1
    • Предстоящи събития
    • Новини
    • Истории
    • Добри практики за учители
    • Ресурси за дистанционно обучение
    • Полезни ресурси за деца (и възрастни) във връзка с войната в Украйна
    • Становища и коментари
    • Купете книгата “Изключителни учители”
  • Дари
  • EN

Всички

  • Начало
  • Блог
  • Всички
  • Различното училище, в което всички деца са равни

Различното училище, в което всички деца са равни

  • Публикувано от Даниел Пенев
  • Категории Всички, Истории, Нашите училища партньори, Училища за пример
  • Дата 28 февруари, 2022

Училище за пример: НУ „Цани Гинчев“, гр. Лясковец

Ученици от НУ “Цани Гинчев” с техния нов емоциометър

Различното училище, в което всички деца са равни.

Това изречение обобщава философията на Начално училище „Цани Гинчев“ в град Лясковец. Училището е втори дом за 80 момичета и момчета, които развиват своя потенциал с подкрепата на 20 учители. Те от години полагат усилия за приобщаване на всички ученици към процеса на обучение, включително и особено на деца със специални образователни потребности. Освен чрез обучението по задължителните предмети учениците израстват и чрез занимания към групи и клубове, свързани с личностно развитие, разрешаване на конфликти и превенция на агресията и насилието. 

През 2021 г. НУ „Цани Гинчев“ кандидатства за участие в програма „Училища за пример“ на Фондация „Заедно в час“. Училището преминава успешно през етапите на подбор и събеседване и става част от втория випуск на програмата заедно с още 26 училища от малки и големи населени места от цяла България.

Кандидатствайте за програма Училища за пример до 31 март тук

С грижа за всяко дете

Иван Пейчев, зам.-директор на НУ “Цани Гинчев”

„Училища за пример“ е двугодишна програма за професионално развитие на училищни екипи. Целта на обучението, което е безплатно и включва подкрепа от ментор, е учителите да подобрят лидерските си умения и да усвоят нови педагогически практики, за да могат да подкрепят учениците според индивидуалните им нужди и интереси. Програмата се състои от две части: курс „Лидерство в училище“ и курс по избор на съответното училище по теми като умения на 21. век, социално-емоцинално учене, езикова подкрепа за деца билингви и интегриран подход в обучението по науки (STEM). 

Според Иван Пейчев, зам.-директор на НУ „Цани Гинчев“, програма „Училища за пример“ помага на ръководството и учителите да изпълняват по-ефективно своята мисия.

„Това, което ни мотивира да участваме, е споделеният опит от колеги от първия випуск на „Училища за пример“. Мотивира ни и това, че виждаме сходства между нашата училищна философия и философията на Фондация „Заедно в час“, които са насочени към успеха на всяко дете и развиването на неговите способности. За нас ученическото благополучие е много важно – не толкова академичните резултати, колкото социалните умения. Все пак виждаме, че рядко отличниците в училище са с най-добре развити житейски умения“, споделя Иван Пейчев.

Плюсът на „Училища за пример“ е фокусът върху полагането на здрава основа, върху която учителите могат да надграждат, като адаптират наученото към специфичната среда, в която работят, казва Румяна Богданова, директор на ОУ „Васил Левски“ в град Белене и ментор в „Училища за пример“.

„Дори при задължителните курсове аз виждам как това, което дават, е много различно по места. Учителите ползват инструментариума и опита, които получават от програмата, но ги насочват към спецификата на съответното училище. В този случай работата няма за цел копи-пейст, за да се оправдае програмата, а е насочена към резултата и смисъла от това, което се прави. Всичко, което правим, има за цел да повишим резултатите на учениците и да подобрим благосъстоянието и инициативността им“, споделя още Румяна Богданова, която освен ментор на екипа на НУ „Цани Гинчев“ е подкрепя още две училища в програмата. 

От теория към практика

Румяна Богданова, ментор на училищния екип на НУ “Цани Гинчев” в програма “Училища за пример”

Обучението на училищните екипи и менторите от втория випуск на „Училища за пример“ стартира през август 2021 г. Заедно с останалите си колеги екипът на НУ „Цани Гинчев“ се включва в шестдневен подготвителен лагер в Арбанаси. Заради пандемията от коронавирус останалите занятия и срещите с ментор по програмата се провеждат онлайн.

Към днешна дата в „Училища за пример“ се обучава екип от четирима представители на училището, сред които е и зам.-директорът Иван Пейчев. Те вече използват обогатените си теоретични познания за реализирането на проекти с практическо приложение. Например те визуализират училищните ценности на разбираем за децата език, като този списък днес стои на входа на училището и в класните стаи. А като част от курса, посветен на изграждането на училищна култура, те изработват емоциометър, с който се надяват да допринесат за по-добрата грижа за психичното здраве и емоционалното състояние на учениците.

„Направили сме табло с картинки, които показват различни емоции и са интересни за децата. Те могат да изберат как се чувстват и от учителя в класната стая се очаква да прегледа таблото и да обърне внимание на тези ученици, които са избрали емоции от тъжната гама. Защото едно дете няма как да е адекватно в час, когато не се чувства добре. Трябва да намерим причината и да я премахнем“, разказва Иван Пейчев за емоциометъра, който от няколко дни е в процес на тестване с учениците.

Освен лидерския екип досега в „Училища за пример“ са се обучили още четирима учители в избираемия курс за развиване на умения на 21. век. Във връзка с този курс заедно със свои колеги и ученици от 1., 2. и 3. клас те работят по проектирането на хотел за насекоми. Най-малките ученици събират насекомите, второкласниците работят по облика на хотела, а най-големите ученици правят презентация за неговите обитатели.

  • Работа по хотела за насекоми
  • Емоциометърът, който помага на учениците да се грижат по-добре за психичното здраве и емоционалното си състояние
  • Учениците с емоциометъра

Според Иван Пейчев програмата е не само извор на знания, но и предпоставка за по-висока мотивация и ангажираност на учителите.

„Направи ми положително впечатление, че колегите се осмелиха да използват проектно-базираното обучение да развиват по-свободно уменията на 21. век. Виждам все повече тяхната мотивация, която не е следствие от нашето говорене, а по-скоро от техните вътрешни убеждения. Виждам как чрез тази програма се стимулира и работата в екип.“

На същото мнение е и менторът на екипа Румяна Богданова:

„НУ „Цани Гинчев“ напредва с много бързи стъпки, има много ясна програма. Идеята е да се създаде професионална лидерска общност, която да инициира нововъведения в целия педагогически колектив. Екипът се справя много добре въпреки трудностите и въпреки боледуванията. Те казват, че пандемията ги мотивира да работят още по-активно.“

Обмен на опит в полза на всички участници

Работата с нашия ментор е повече от отлична, категоричен е Иван Пейчев.

„Ние сме се срещали и преди в рамките на наша общност, свързана с приобщаващо образование. В лицето на г-жа Румяна Богданова откриваме наш съмишленик и знаем, че можем да разчитаме на нея.“

Доволна от менторската подкрепа на Румяна Богданова е и Даниела Бърнева, учителка по български език и литература в НУ „Цани Гинчев“ и член на училищния екип, който участва в „Училища за пример“.

Даниела Бърнева, учител по български език и литература в НУ “Цани Гинчев”

„Румяна Богданова е много позитивен човек, който се намесва в случаите, когато имаме нужда, и в същото време, когато се отдалечаваме от правилната посока, ни връща отново на правилния път.“

Румяна Богданова подчертава, че тя също черпи вдъхновение от участниците в програмата, тъй като те притежават уникален опит. Като пример тя посочва, че НУ „Цани Гинчев“ има много какво да сподели по отношение на работата с деца със специални образователни потребности.

Даниела Бърнева, която има над 25 години професионален стаж, препоръчва „Училища за пример“ на всички учители, директори и зам.-директори в страната.

„Кандидтстването никак не е сложно, а когато започне работата, има достатъчно материали и достатъчно колеги, с които можем да споделяме своя опит и да получаваме информация за техни добри инициативи, които ние можем също да приложим. Има стройна и подредена система на работа и изключително компетентни във всяко отношение колеги.“

 Кандидатстването е отворедо до 31 март 2022 г.

Станете училище за пример тук

Прочетете още:

С какво са различни обученията в програма “Училища за пример”

Какво споделят за “Училища за пример” участниците от първия випуск

Училище за пример: СУ „Панайот Волов“, Шумен

Училище за пример: СУ “Екзарх Антим I”, Казанлък

Етикет:Лясковец, НУ "Цани Гинчев", обучения за училища, училища за пример, училища партньори

  • Сподели:
Даниел Пенев

Предишен пост:

4 идеи да преподавате по-ангажиращо чрез изкуство
28 февруари, 2022

Следващ пост

Дейности за регулиране на емоциите за ученици от 5. до 12. клас
1 март, 2022

Прочетете още

40-do-40-2022
Учители от програмите на “Заедно в час” отново са отличени в класацията “40 до 40” на Дарик радио
16 август, 2022
Salesforce-position
Заедно в час търси специалист “Технологии и операции”
10 август, 2022
DSC_0233
600 ученици учат през юли и август в две училища в София с Лятната акедемия на Заедно в час
19 юли, 2022

Търсене

Последни новини

Среща в Пловдив отбеляза края на първата година за българските участници в проект NEST
11юли2022
Участниците в проект NEST обсъдиха изводите от работата си досега и плана за следващата учебна година на среща в Барселона
23май2022
Защо да назначите учител от програма “Нов път в преподаването”?
20май2022

Последвайте ни

Контакти

+359 (0)2 988 06 88

бул. „Цариградско шосе“ № 23, гр. София 1124

info@zaednovchas.bg

"Заедно в час" е създадена по инициатива и с финансовата подкрепа на Фондация "Америка за България"

America for Bulgaria logo

Как да ни подкрепите

  • Станете учител
  • Станете училище партньор
  • Подкрепете ни
  • Отворени позиции

Новини и събития

  • Новини и истории
  • Предстоящи събития
  • За медиите

Допълнителна информация

  • Общи условия
  • Политика за действия при деца в риск
  • Политика за личните данни
  • Политики за прием
  • Контакти
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok