• За нас
    • За нас
    • Екип
    • Управителен съвет
    • Финансова информация
    • Контакти
  • Въздействие
    • Въздействие
    • Доклад за дейността
    • Външни оценки за въздействието
    • Проект NEST
    • Застъпничество и политики
  • За директори
    4_1-1-300x300
    • Станете училище партньор на Заедно в час
    • Програма “Училища за пример”
    • Програма “Учим Заедно”
    • Програма “Нов път в преподаването”
    • Истории от нашите училища партньори
  • Подкрепете ни
    Научете повече
    • Дарете
    • Предизвикайте се с кауза 2022
    • Благотворителен търг на звездите
    • Дарителска кампания на Богомил Балкански
    • Празнувайте с кауза
    • Истории на съмишленици
  • Блог
    1
    • Предстоящи събития
    • Новини
    • Истории
    • Добри практики за учители
    • Становища и коментари
  • Дари
  • EN
Заедно в час
  • За нас
    • За нас
    • Екип
    • Управителен съвет
    • Финансова информация
    • Контакти
  • Въздействие
    • Въздействие
    • Доклад за дейността
    • Външни оценки за въздействието
    • Проект NEST
    • Застъпничество и политики
  • За директори
    4_1-1-300x300
    • Станете училище партньор на Заедно в час
    • Програма “Училища за пример”
    • Програма “Учим Заедно”
    • Програма “Нов път в преподаването”
    • Истории от нашите училища партньори
  • Подкрепете ни
    Научете повече
    • Дарете
    • Предизвикайте се с кауза 2022
    • Благотворителен търг на звездите
    • Дарителска кампания на Богомил Балкански
    • Празнувайте с кауза
    • Истории на съмишленици
  • Блог
    1
    • Предстоящи събития
    • Новини
    • Истории
    • Добри практики за учители
    • Становища и коментари
  • Дари
  • EN

Всички

  • Начало
  • Блог
  • Всички
  • Подготовката за новата учебна година в първо лице със Станислава Стефанова

Подготовката за новата учебна година в първо лице със Станислава Стефанова

  • Публикувано от Павлина Радославова
  • Категории Всички, Добри практики, Истории
  • Дата 8 септември, 2021
Станислава Стефанова
Станислава Стефанова

Първият учебен ден е съвсем близо, но за учителите новата учебна година вече е започнала седмици преди това. Станислава Стефанова ни разказва повече за своята подготовка, за вълненията около първия учебен ден, как е подредила своята класна стая и как е планирала учебния процес и за работа в онлайн среда. 

Станислава е възпитаник на програма “Нов път в преподаването” и преподава предмети, свързани с науки (Човек и природа, химия и физика), а тази година е класна и на един шести клас. 

“През това лято за пръв път като учител отделих време за себе си, починах си, ходих на любими места, срещнах се с любими хора, разхождах се сред природата и се заредих с много положителна енергия. Смятам,че е важно учителите да намират и време за презареждане и почивка, за да бъдем по- ползотворни през учебната година.”, споделя Станислава.

За училището на Станислава учебната година започва още на първи септември, защото още в края на август започва подготовката. С еуфория и очакване тя споделя, че септември е любимият и месец и няма търпение да се срещне отново с учениците, подобно на много

“Истината е, че нямах търпение да започнем учебната година и да се срещна с моите пораснали деца. За повечето хора септември не е особено любим, защото го свързват с края на лятото, края на почивката, но за мен септември е най-прекрасният месец. Септември е вълнение, септември е свежест, еуфория, адреналин, среща с учениците, среща с колеги. Септември е цветя и първия учебен ден. Затова и нямах търпение да стартираме тази учебна година.”

Най-важното за подготовка на класната стая 

Станислава е учител в настоящото си училище за втора година. Познава част от учениците, но има и такива, с които тепърва и предстои да се запознае, а паралелно с това да ги запознае и със света на науката. 

“За мен като учител е изключително важно в първите часове да изградим доверие в класната стая. Ключово е да се опознаем с децата, да споделим какво е необходимо за работата ни, какви са очакванията и страховете ни, какви цели си поставяме. Важно е също учениците да се чувстват спокойни в клас, да не се притесняват да допускат грешки и да знаят, че грешките са нещото, което ни помага да ставаме по-добри.”, споделя философията си за класната стая Станислава.

Станислава в очакване на учениците
Станислава в очакване на учениците

Тези свои ценности и цели Станислава залага още в подготовката на класната стая, защото доверието с учениците се гради още с атмосферата на пространството, в което ще работят заедно. Тя използва различни постери и табла, които е изработила самостоятелно или са създали заедно с учениците. Във всяко едно от тези табла тя вплита идеите си за класната стая – учене от грешките, очаквания, правила и пр.

“Смятам, че е важно да имаме изградена култура на учене, за да може часовете да протичат по план, затова и винаги отделям време за разговори за правила в класната стая, очаквания и притеснения. Друго, което смятам за много важно, е учениците да повярват в това,че могат да се справят с науките, да вярват в своя потенциал и да не се отказват пред трудности.”

За да проследява напредъка на всеки ученик Станислава използва онлайн тракери (бел. ред. електронна таблица, в която проследява резултатите на учениците през годината. В него тя записва процента успеваемост на първия диагностичен тест, а след това и резултатите от по-малки тестове всеки час. Този тракер е видим и достъпен за учениците, за да може всеки от тях да вижда напредъка си, да си поставят високи цели и да се стремят към подобряване на резултатите.

Съвет: за подготовка на постери и различни визуални материали в класната стая може да използвате безплатно Canva.com, където има и много различни темплейти, които да адаптирате.

Вижте атмосферата в класната стая на Станислава в галерията:

Подготовка и за онлайн и за хибридно преподаване

На всички ни се иска тази година ученето да е повече на живо, обаче реалността вероятно ще е друга. Затова и няма особен смисъл в спорове, когато учебната година е съвсем близо и е време за подготовка. Станислава очаква, че и тази година ще се наложи да работи хибридно – едновременно с деца, които присъстват в училище и деца, които учат от вкъщи, затова и избира да се фокусира върху подготовката и как да се възползва по-добре от възможностите на електронната среда 

“Определено има много трудности с дистанционното обучение, но за мен по-важно е да намерим плюсовете на обучението в онлайн среда и да се фокусираме върху тях. През последните 2 години работа научих много нови практики и идеи, с които да ангажирам учениците си при дистанционно обучение, затова не ме притеснява ако се наложи да работим от вкъщи”, споделя Станислава.

Тя разказва, че вече използва част от практиките и в присъствена форма на обучение, затова влиза в учебната година по-спокойна и уверена в класната стая “независимо дали това ще е кабинетът по химия в училище или бюрото ми у дома”.

Ето част от инструментите, които Станислава използва в своята вирутуална класна стая, за да ангажира всички ученици:

  • Clasdojo – тракер за културата на класната стая;
  • menti.com – инструмент за анкети, събира мнения на децата за начина на учене, как участват преди и след часа;
  • padlet, mural – платформа, чрез която работят повече ученици върху 1 проект/ очаквания/задание
  • През classroom, Станислава дава задачи на учениците за домашна работа през уикенда, дори в присъствена форма, за да може и самите те да са подготвени за евентуално дистанционно преминаване;
  • Споделя онлайн тракери за проследяване на напредък и различни ангажиращи задачи в онлайн средата. 
  • Други много онлайн ресурси, които ползва са още kahoot.it, phet, learning.aps, wordwall.

А вие как се подготвяте за новата учебна година? Разкажете ни на newsletter@zaednovchas.bg

Прочетете още:

Как подготвяте класните стаи за новата учебна година?

Наръчник за успешно начало на учебната година от prepodavame.bg

Етикет:класна стая, науки, подготовка на класната стая

  • Сподели:
Павлина Радославова

сътрудник "Маркетинг и комуникации" в "Заедно в час"

Предишен пост:

Не, няма недостиг на учители
8 септември, 2021

Следващ пост

Първият буквар за ученици с различен майчин език вече е факт и е достъпен безплатно
9 септември, 2021

Прочетете още

TheArtStudio1.com (203 of 293)
Търсят се училищни проекти за подобряване мотивацията и уменията за осъзнато учене на учениците в прогимназия
20 март, 2023
DSC_9912
Как се става ефективен учител
16 март, 2023
intervyu lena parova
Лена Парова: Не чакай промяна в нормативната уредба, за да промениш нещата в класната стая или в училище
13 март, 2023

Търсене

Последни новини

Как се става ефективен учител
16мар.2023
Лена Парова: Не чакай промяна в нормативната уредба, за да промениш нещата в класната стая или в училище
13мар.2023
Над 70 училища от цяла България искат да осъвременят преподаването и да подобрят управлението си с иновативна обучителна програма 
06мар.2023

Последвайте ни

Контакти

+359 (0)2 988 06 88

бул. „Цариградско шосе“ № 23, гр. София 1124

info@zaednovchas.bg

"Заедно в час" е създадена по инициатива и с финансовата подкрепа на Фондация "Америка за България"

America for Bulgaria logo

За Заедно в час

  • Програма “Училища за пример”
  • Програма “Учим заедно”
  • Подкрепете ни
  • Отворени позиции
  • Prepodavame.bg

Новини и събития

  • Предстоящи събития
  • Новини и истории
  • Становища и коментари
  • За медиите

Допълнителна информация

  • Политика за личните данни
  • Политика за действия при деца в риск
  • Политика по качеството
  • Финансова информация
  • Контакти