• За нас
    • За нас
    • Доклад за дейността 2020/2021
    • Екип
    • Управителен съвет
    • Финансова информация
    • Контакти
  • Въздействие
  • Лятна академия
  • За директори
    4_1-1-300x300
    • Станете училище партньор на Заедно в час
    • Програма “Училища за пример”
    • Програма “Нов път в преподаването”
    • Програма “Учим заедно”
    • Истории от нашите училища партньори
  • Подкрепете ни
    Научете повече
    • Дарете
    • Предизвикайте се с кауза 2022
    • Благотворителен търг на звездите
    • Помогнете повече ученици да разбират езика на училището
    • Корпоративни дарители
    • Дарителска кампания на Богомил Балкански
    • Празнувайте с кауза
    • Истории на съмишленици
  • Полезно
    1
    • Предстоящи събития
    • Новини
    • Истории
    • Добри практики за учители
    • Ресурси за дистанционно обучение
    • Полезни ресурси за деца (и възрастни) във връзка с войната в Украйна
    • Становища и коментари
    • Купете книгата “Изключителни учители”
  • Дари
Заедно в час
  • За нас
    • За нас
    • Доклад за дейността 2020/2021
    • Екип
    • Управителен съвет
    • Финансова информация
    • Контакти
  • Въздействие
  • Лятна академия
  • За директори
    4_1-1-300x300
    • Станете училище партньор на Заедно в час
    • Програма “Училища за пример”
    • Програма “Нов път в преподаването”
    • Програма “Учим заедно”
    • Истории от нашите училища партньори
  • Подкрепете ни
    Научете повече
    • Дарете
    • Предизвикайте се с кауза 2022
    • Благотворителен търг на звездите
    • Помогнете повече ученици да разбират езика на училището
    • Корпоративни дарители
    • Дарителска кампания на Богомил Балкански
    • Празнувайте с кауза
    • Истории на съмишленици
  • Полезно
    1
    • Предстоящи събития
    • Новини
    • Истории
    • Добри практики за учители
    • Ресурси за дистанционно обучение
    • Полезни ресурси за деца (и възрастни) във връзка с войната в Украйна
    • Становища и коментари
    • Купете книгата “Изключителни учители”
  • Дари

NEST

  • Начало
  • Блог
  • NEST
  • Участниците в проект NEST обсъдиха изводите от работата си досега и плана за следващата учебна година на среща в Барселона

Участниците в проект NEST обсъдиха изводите от работата си досега и плана за следващата учебна година на среща в Барселона

  • Публикувано от Заедно в час
  • Категории NEST, Всички
  • Дата 23 май, 2022

60 експерти от регионални управления на образованието в България влизат във втората си година обучения за ефективно наставничество на нови учители 

С облекчаването на противоепидемичните мерки членовете на консорциума по международния европейски проект NEST (Novice Educator Support and Training – NEST) най-накрая получиха възможност да се срещнат на живо. Срещата се състоя на 11 и 12 май в Барселона. По време на нея беше представен първият междинен доклад, което бележи завършека на един от ключовите етапи в работата на консорциума.

Проектът NEST, който стартира през март 2021 г., е мотивиран от въпроса как трябва да изглежда една ефективна програма за новоназначени учители и техните наставници. В търсене на отговор се обединяват образователни експерти от 5 европейски държави и 7 образователни системи. Целта им е да апробират обучителна програма за ментори на начинаещи учители, която след това да прерасне в държавни политики.

В България през обученията преминават 60 експерти от 14 регионални управления на образованието. Партньори по проекта са Министерството на образованието, синдикат Образование към КТ “Подкрепа” и “Заедно в час”, които са и координатор на консорциума.

Една от основните цели на срещата беше партньорите да споделят натрупания през изминалата година опит.

“В “Заедно в час” се гордеем с това, че сформирахме многообразен екип от обучители”, каза Нели Колева, ръководител на проект NEST и на екип “Стратегически партньорства” във фондацията. 

Екипът включва един експерт от “Заедно в час”, четирима експерти от регионалното управление на образованието във Враца и трима университетски преподаватели по педагогика. “За нас е изключително важно да предложим модел на ефективна комуникация, тъй като заинтересованите страни в системата на българското образование като цяло не комуникират един с друг”, допълва Нели Колева. Това е и едно от основните предизвикателства пред належащите реформи в системата.

“NEST ни дава възможност да култивираме нов модел за обучение на учители, основаващ се на синергията между експерти от различни институции”, казва още Колева. 

Този модел ще залегне и в основата на предложенията за нови образователни политики, които фондацията планира да развие в рамките на проекта.

Една от ключовите предпоставки тези и други подобни политики, разработени от партньорите по проекта, да бъдат възприети от държавните образователни системи са научните проучвания, съпътстващи реализацията му. Учени от Университета Дюсбург-Есен измерват знанията, уменията и нагласите на начинаещите учители, които имат ментори, и ги сравняват с тези на контролна група от преподаватели, които не работят с наставник. Данните, събрани до този момент, също бяха сред темите, обсъдени по време на срещата в Барселона. 

Те сочат, че самите начинаещи учители не винаги поставят нуждата от менторство високо сред потребностите си. Това е устойчива тенденция, която се наблюдава и при резултатите от първата среща за споделяне на резултати през март.

Според участниците в срещата учителите третират наблюденията на менторите над учебния процес като оценка на работата им, а не като начин за подобряването ѝ. Промяната в този възглед е сред предизвикателствата, които менторите ще адресират с предстоящата втора кохорта учители.  

Втора статистика, представена на срещата, сочи, че учителите с готовност биха наблюдавали работата на своите колеги, за да подобрят собственото си преподаване. 

Това предполага, че обучителите биха подобрили нагласите на учителите спрямо менторството, ако изрично посочват целта на наблюденията си. Същевременно те биха могли да пречупят възгледа, че външните наблюдения са неизменно обвързани с оценяване като култивират доверие между себе си и учителите.


Научете повече за проект NEST тук

Етикет:NEST, наставничество на учители, проекти

  • Сподели:
Заедно в час

"Заедно в час" подготвя способни хора да бъдат мотивиращи учители, за да може всяко дете в България да има достъп до качествено образование.

Предишен пост:

Защо да назначите учител от програма "Нов път в преподаването"?
23 май, 2022

Следващ пост

Честит 24 май!
24 май, 2022

Прочетете още

Salesforce-position
Заедно в час търси специалист “Технологии и операции”
28 юни, 2022
52049364038_71152edfaf_c
За чудесата, които се крият отвъд формалното образование
27 юни, 2022
letni preporaki za uchiteli knigi (2)
Летни препоръки за учители: филми и сериали
25 юни, 2022

Търсене

Последни новини

Участниците в проект NEST обсъдиха изводите от работата си досега и плана за следващата учебна година на среща в Барселона
23май2022
Защо да назначите учител от програма “Нов път в преподаването”?
20май2022
Защо да изберете учител на “Заедно в час”? Директорите споделят.
19май2022

Последвайте ни

Контакти

+359 (0)2 988 06 88

бул. „Цариградско шосе“ № 23, гр. София 1124

info@zaednovchas.bg

"Заедно в час" е създадена по инициатива и с финансовата подкрепа на Фондация "Америка за България"

America for Bulgaria logo

Как да ни подкрепите

  • Станете учител
  • Станете училище партньор
  • Подкрепете ни
  • Отворени позиции

Новини и събития

  • Новини и истории
  • Предстоящи събития
  • За медиите

Допълнителна информация

  • Общи условия
  • Политика за действия при деца в риск
  • Политика за личните данни
  • Политики за прием
  • Контакти