Училища и организации от различни държави ще споделят добри практики за подкрепа на нови учители
На 3 юли в София ще се проведе международната конференция „Наставничество и менторство за новоназначени учители“. По време на форума представители на училища и организации от сферата на образованието от пет европейски държави ще споделят успешни практики за подкрепа на обучаващи се и новоназначени учители.
В конференцията ще участват Carmel College (Дарлингтън, Великобритания), EdEUcation LTD (Ричмънд, Великобритания), EFA “La Malvesía” (Валенсия, Испания), “Център за училищен напредък” (Вилнюс, Литва), основното училище на Пефкохори (Гърция) и фондация Заедно в час (България). Участниците ще обсъдят иновативни практики за подобряване на подготовката на учителите, менторство на новоназначени преподаватели и повишаване на капацитета на училищата в предоставяне на възможности за професионално развитие на учителите.
Събитието ще се проведе на 3 юли в сградата на Федерация на научнотехническите съюзи, ул. „Г. С. Раковски“ № 108, от 9.30 до 16.30 ч. Всеки гост ще получи сертификат за участие в края на конференцията. Регистрацията е отворена на този адрес до 28 юни.
Конференцията „Наставничество и менторство за новоназначени учители“ се осъществява по проект Т2ТТ, финансиран по програма Еразъм+. Целта му е да идентифицира стратегии, инструменти и ресурси, които да се използват за обучителни пакети за по-лесен преход от младши учител до учител. Като резултат от проекта ще бъде разработен модел, който да бъде приложим за всички училища в Европейския съюз.
Темата за нуждата от привличане и задържане на нови кадри в образователната система е ключова за България, където средната възраст на учителите е 59 години, а 15% от преподавателите са навършили пенсионна възраст. Освен това учителската професия е трудна и има специфични особености, за които университетите често не дават подготовка.
От страна на България в проекта участват пет столични училища: 2 СУ “Емилиян Станев”, (Бъкстон), 30 СУ “Братя Миладинови” (Възраждане), 32 СУ “Св. св. Климент Охридски” (Възраждане), 90 СУ “Ген. Хосе Де Сан Мартин” (Люлин) и 144 СУ “Народни будители” (Младост). Всички те имат опит и развиват добри практики в посока задържане и подкрепа на новоназначени преподаватели.
Етикет:Еразъм, образование, проект, училища, учители