Дистанционното обучение засегна всички ученици, затова започваме програма за финансиране на училищни проекти, които целят преодоляване на неравенствата и пропуските на учениците.
44% от учителите смятат, че нямат необходимите умения и ресурси за подкрепа на ученици, които често отсъстват от онлайн часовете.
35% oт учителите смятат, че нямат необходимите умения и ресурси за подкрепа на ученици, които показват ниска мотивация за учене.
21% от учениците са присъствали сравнително рядко в онлайн часовете.
40% от учителите смятат, че нямат необходимите умения и ресурси за подкрепа на ученици, които показват дезангажираност с ученето.
Данните са от анализа на Институт за изследвания в образованието – „Анализ на последствията за учебния процес, учениците и учителите от обучението от разстояние в електронна среда през учебната 2020/2021 година”
Програмата цели да обхване ученици между 1. и 12. клас от държавни и общински училища в България и да отговори на техните образователни нужди и засилени от пандемията от Ковид-19:
Платформа за развитие на функционална (четивна) грамотност за ученици 3-5 клас. В платформата можете да намерите както разработени авторски ресурси за разпечатване, така и web базирано приложение за работа на ученици. Има доста съвети за прилагането на ресурсите за учители и родители.
е проект, който се фокусира върху развитие на математическите умения, чрез интегриране на платформата Кан Академия в часовете по математика, както и забавен начин на преподаване на математика “Сгъни наука”. В сайта ще откриете идеи за уроци по математика (5,6 и 7 клас), които можете да приложите във вашата класна стая.
Описва дейности за ученици 3- 4 клас, насочени към наваксването на пропуски по различните предмети. Дейностите са организирани в станции, провеждани в училище и на открито. В сайта ще откриете множество ресурси за организирането на станциите и споделяне на опит директно от учителите.
Проектът включва шест дейности, които са документирани с различни ресурси и видеа. Дейностите, проведени по време на проекта са развитие на социално-емоционални умения, АРТ терапия за ученици със СОП и Родителски клуб “Информирано доверие”. В сайта ще откриете ресурси за всяка една от дейностите. Благодарение дейностите за ученици със СОП, случаите на вербална или физическа агресия в училището са намалели драстично, а чрез родителския клуб са включени около 60 родители в процеса на обучение.
проект, които цели наваксването на пропуски по български език и математика за ученици 5,6 и 7 клас и развитието на умения за саморегулирано учене. В сайта можете да откриете и свалите наръчници за ученици за изброените предмети и класове. Също така е публикуван наръчник изготвен от Асенка Христова (“Институт за изследвания в образованието”) съдържащ методически насоки за родители и учители за развитието на умения за саморегулирано учене и нагласи за развитие.
Проектът цели да подпомогне преодоляването на академични трудности и развитието на меки умения у учениците. Като част от него е разработен тематичен инструмент, който да подкрепя учениците да намират, развиват и ползват силните си страни за постигане на по-високи резултати. Инструментът е базиран на науката за характера, адаптирана за ученици в рамките на проекта, и използва методологията за работа със символи Symfos, създадена въз основа на иновативните методи за консултиране на немския психолог Вилфрид Шнайдер.
Програмата цели да обхване ученици между 1. и 12. клас от държавни и общински училища в България и да отговори на техните образователни нужди и засилени от пандемията от Ковид-19:
Ученици с български език като втори, чието ниво е пречка за усвояването на нови знания и участието в учебния процес
Ученици с пропуски в предметното знание, натрупани при отсъствие от училище или невъзможност за включване в дистанционните занятия през учебната 2020/2021
Ученици с пропуски в базовите знания и слаби умения за вписване в училищната общност, като следствие от промяната на формите на обучение през последната година и др.
Ученици без ключови умения за комуникация, работа в екип, социално-емоционални умения и др.
Ученици със специални образователни потребности, които възпрепятстват развиването на знания и умения, необходими за пълноценната реализация
Предложенията трябва да отговарят на поне едно от следните условия:
В предложенията е важно да бъдат конкретно посочени очакваните финални продукти/резултати от изпълнението на проектите. Продуктите трябва да са структурирани по начин, който предполага разпространение и използване и от други училища.
Дейностите в проектните предложения трябва да са ясно съгласувани със заложените цели. Те могат да са:
Одобрените проекти трябва да бъдат изпълнени в рамките на една година, считано от 1 януари 2022 г.
Предимство ще получат идеите, които имат ясен план и визия за устойчиво развитие и след приключване на проекта.
Проектни предложения в програма „Учим заедно” се приемат от държавни и общински училища в България.
Силно насърчаваме училищата да кандидатстват в партньорство с други училища, неправителствени организации и/или университети от страната и чужбина. Партньорствата носят допълнително точки в оценката на проектните предложения, затова приносът на партньорите трябва да бъде ясно посочен и обоснован.
Училища, които в момента на кандидатстването имат активен грант от Фондация „Америка за България“ по програма „Онлайн учене” не могат да кандидатстват по програма „Учим заедно: Преодоляване на образователните трудности, причинени от пандемията”.
Фондация „Заедно в час” няма право да бъде партньор в проектните предложения, да предлага услуги срещу, както и да участва в дейности по одобрените проекти срещу заплащане.
Важно: Сумите, предвидени за административни разходи, не трябва да надвишават 10% от исканото финансиране. Останалите 90% от финансирането следва да се оползотворят за покриване на преки разходи по проекта.
Подаване на проектни предложения за програма „Учим заедно” през онлайн формуляр за кандидатстване + прикачване на първоначален бюджет (Excel файл).
Експертна комисия ще оцени получените проектни предложения. Всеки член на комисията оценява всеки от проектите индивидуално. Финалната оценка е средно аритметичният сбор от оценките на всеки член на експертната комисия. Проектите с най-висока оценка преминават в следващия етап на процеса.
Училищата, подали проектни предложени с най-висока оценка, ще бъдат поканени на дистанционни интервюта с членове на журито. Целта на интервютата е да се представят по-детайлно идейните предложения и да получим по-задълбочена представа как то отговаря на целите на програмата.
След като Фондация „Заедно в час“ обяви одобрените проекти, ще бъде сключен договор между училището, чийто проект е одобрен, и Фондация „Америка за България“, която ще преведе средствата, отпускани по банков път.
“Заедно в час” е създадена по инициатива и с финансовата подкрепа на Фондация “Америка за България”
“Заедно в час” е създадена по инициатива и с финансовата подкрепа на Фондация “Америка за България”