Всяко държавно или общинско училище, което обучава ученици от 5. до 7. клас през учебната 2023/2024 г.
Кандидатите по програма „Учим заедно: Повишаване на уменията за саморегулирано учене и социално-емоционални умения“ могат да бъдат държавни или общински училища на територията на Република България. Центрове за специална образователна подкрепа (ЦСОП) могат да се включват като партньори по програмата, но не и като водещи партньори. По този начин гарантираме, че разработените материали по програмата ще могат да намерят широко приложение в образователната система.
На ниво кандидатстване не е проблем едно училище да участва със свое проектно предложение като водеща организация и в друго – като партньор. В случай че и двете проектни предложения бъдат одобрени за финансиране, ще трябва да се приоритизира участието в предложението, по което е водещ партньор. Това е необходимо, за да се гарантира необходимият организационен капацитет за изпълнение на проектното предложение, както и да се елиминира възможността за двойно финансиране на дейност по проектите.
На ниво кандидатстване не е проблем една организация да е партньор в две проектни предложения. При евентуално одобрение и финансиране на двата проекта организацията трябва да докаже, че има институционалния капацитет да бъде партньор по двата проекта или да приоритизира участието си в един проект. Трябва да се има предвид, че не е възможно двойно финансиране на дейности.
Всяко училище или коалиция от партньори има правото да кандидатства само с един проект. Всяко предложение за проект може да включва повече от една дейност, стига да отговаря на критериите за кандидатстване в конкурса.
Да, ако проектът е в партньорство с общинско или държавно училище, което да е водещият партньор, с който ще се сключи договорът.
Доказването на партньорство става чрез заявяването на партньорството в апликационната форма. Ако има нужда от заплащане на дейности, извършвани от партньора, сумите се вписват в предварителния бюджет.
На първи етап кандидатите следва да попълнят форма за кандидатстване и да прикачат бюджет.
При достигане до етап 2 кандидатите ще бъдат поканени за интервю. По време на интервюто кандидатите могат да споделят артефакти, видеоклипове, материали, инструменти, доказателства, демонстрации и други.
При одобрение, преди подписване на договора и след получена обратна връзка от Фондация „Заедно в час“ и Фондация „Америка за България“, кандидатът може да финализира бюджета по проекта. Финалистите следва да изготвят индикатори за успех съвместно с екипа на Фондация „Заедно в час“.
Договорите за финансиране на одобрените проекти се подписват с Фондация „Америка за България“.
Няма ограничения относно броя партньорски организации, но е важно посочените от Вас партньорски организации пряко да допринасят за реализирането на проекта и съпътстващите го дейности и материали.
Да, може да бъде подадена кандидатура, ако смятате, че имате необходимия организационен капацитет да участвате, без това да повлияе на участието ви в другите програми.
Не, ние вярваме, че участието в нашите програми е само първата стъпка от адресирането на нуждите и екипът на училището трябва да остане фокусиран върху разрешаването им, като продължава да развива вече започнатите проекти.
Частно училище не може да бъде кандидат по програмата. Частните училища могат да се включат като партньорско училище в кандидатура на общинско или държавно средно училище.
Не. Фокус на конкурса е училищното образование.