ООН припознава модела на Teach For All като добра практика в развитието на успешни учители

report-unМоделът на Teach For All, международната мрежа за увеличаване на образователните възможности, част от която е и Заедно в час, е припознат от ООН като добра практика в развитието на успешни учители. В доклад на Международната комисия за финансиране на глобалните образователни възможности (Образователната комисия) на Организацията на обединените нации, който беше представен на 18 септември в Ню Йорк, се посочва:

“Модели като “Teach For All” предлагат изключително ценно знание за това как чрез силна подкрепа на талантливите учители и предоставяне на лидерски възможности, те могат да помогнат за развитието на водена от учителите иновация и подобрение.”

Докладът е изготвен на базата на едногодишно изследване и анализиране на данни за състоянието на глобалното образование от над 300 партньорски организации от 105 държави. В мащабния документ със заглавие “The Learning Generation” (“Поколението на учащите”) се посочва, че хиляди и милиони деца по света ще бъдат ограбени от бъдеще, ако не се вземат спешни мерки за осигуряването на достъпа им до образование. Докладът оповестява още смел план за действие и финансиране, чрез който до 2030 година да се подсигури достъпа на всяко дете до образование и да се избегне глобална образователна катастрофа.

Моделът на Teach For All в доклада е откроен в Препоръка 4. Засилване и разнообразяване на ангажираните в сферата на образованието. В същата препоръка се акцентира още:

“Не е достатъчно единствено да се подсигури повишаване броя на квалифицирани учители. Нужно е също да се промени ролята на учителя. Целта на образованието и уменията, от които младите хора се нуждаят, се променят, така както и нашето разбиране как детският мозък се развива и как се учи най-добре. […] Комисията препоръчва подобряването на обучението и подкрепата на учителите, както и специалното обучение на непреподавателския персонал в образованието, да са задължително в основата на всяка стратегия за подобряване на преподаването. […] Самите учители трябва да са в сърцето на създаването и въвеждането на образователните промени като овластени и ценни партньори в реформата.”

В същата препоръка се подчертават отново и приоритетите за действие, които следва да се предприемат. Те са публикувани още в през 2014 в Глобалния мониторингов доклад на ЮНЕСКО:

  • – Подбор на най-добрите и най-мотивирани кандидати;
  • – Засилване на първоначалното и последващо обучение на учителите;
  • – Разпределяне на учителите и другия специализиран персонал в образованието на местата, където са най-необходими;
  • – Задържане на добрите учители и други професионалисти, като се акцентира върху мотивация, удовлетворение от работата и кариерно развитие;
  • – Засилване на отговорното разходване на ресурсите и управлението, както и целенасочената подкрепа като важни предпоставки за непрекъснатото подобряване на мотивацията и работата на учителите.

 

Пълния текст на доклада може да намерите тук.

Изгледайте и видеото, популяризиращо доклада и неговите послания:

"Заедно в час" подготвя способни хора да бъдат мотивиращи учители, за да може всяко дете в България да има достъп до качествено образование.

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *