„Заедно в час“ ефективно привлича, подбира и обучава учители с различен професионален опит

Учениците показват по-добри резултати по природни науки, математика и чужди езици



10 години след основаването на организацията
две независими външни изследвания доказват ефективността на програма „Нов път в преподаването“ и измерват добавената стойност за учениците
В „Заедно в час“ знаем, че предизвикателството за осигуряване на равен достъп до качествено образование за всички деца не е по силите на една-единствена институция или организация. Затова работим с общност от учители, училищни екипи и образователни институции, корпоративни партньори и съмишленици за дългосрочно подобряване на образованието в страната.
От 2010 г. насам стратегията ни еволюира, като всяко наше решение за промяна винаги се е основавало на данни.
Именно затова инвестирахме време, усилия и ресурси в комплексния процес на изготвяне на независима външна оценка за дейността на организацията.
Оценката беше възложена на два изследователски екипа: екипа на д-р Кийт М. Кършнър и д-р Елена Шмит от Research and Evaluation International (REI) и д-р Радостина Ангелова, управител на Global Metrix; и екипа на д-р Боян Захариев и Илко Йорданов от Институт „Отворено общество“ – София.
Учениците имат преобладаващо положително мнение за учителите в програмата на „Заедно в час“. Децата споделят, че участниците в програмата обясняват практическото приложение на уроците, насърчават всеки ученик да взима участие в час и създават подходяща учебна среда в класната стая.
Учениците, на които преподават участници от програма “Нов път в преподаването”, се представят значително по-добре на външните оценявания по:
„Заедно в час“ работи по-добре в малки и не толкова урбанизирани общности, където най-често са концентрирани и по-непривилегированите общности в България.
Делът на отпаднали ученици е по-нисък при онези, на които преподавата учители от програма “Нов път в преподаването”. Това се отчита и сравнителната група и спрямо статистиката за страната.
През последните години редица европейски държави срещат няколко общи проблема в сферата на образованието – недостиг на учители, недостатъчна практическа подготовка на бъдещите педагози и ранно напускане на професията, както и неспособност на образованието да посрещне нуждите на учениците на XXI век.
В търсене на решения на тези проблеми Европейската комисия инвестира в проекта „Нов път за нови таланти в преподаването“ (NEWTT)
Неговата цел е да отвори пътя към класните стаи за успешни и мотивирани специалисти от различни професионални сфери.
Участници в проекта са 15 организации от пет държави и региони – България, Баския регион в Испания, Австрия, Румъния и Латвия, а подкрепата идва от Ключова дейност 3 на програма „Еразъм +“.
От българска страна партньори са “Заедно в час”, Пловдивския университет и Министерство на образованието и науката.
„Финален доклад за оценка на дейността на фондация „Заедно в час“, 2018–2019 г.
Автори: д-р Кийт М. Кършнър и д-р Елена Шмит, Research and Evaluation International, LLC и д-р Радостина Ангелова, управител на „Глобал Метрикс“ ЕООД.
„Оценка на представянето на учителите в програмата на „Заедно в час“ въз основа на добавената стойност за резултатите на учениците“, 2018 г.
Автори: д-р Боян Захариев и Илко Йорданов
“Привличане и подготовка на учители чрез алтернативна програма: експеримент върху подхода на организацията
Teach For All в пет европейски държави”
Автори: Херман Йозеф Абс, Ева Андерсън-Парк, Стефани Моргенрот, Университет Дуисбург-Есен
Оценка на въздействието на “Нов път за нови таланти в преподаването” (NEWTT): финален доклад за Европейската комисия, референтен номер:
564718-EPP-1-2015-2-BG-EPPKA3-PI-POLICY / 2015-3741 GA номер: 2015-3741 / 001-001, Есен (Германия), март 2019 г.