Запознайте се с випуск 2021-2023: Анна, Таня и Велислав

нови участници

По традиция през март ви представяме част от новия випуск учители в програма “Нов път в преподаването”. Анна, Таня и Велислав са сред участниците в програмата, които през септември 2021 ще влязат в класните стаи на училища в цялата страна. Те вече започнаха своята предварителна подготовка и преминават през различни обучения преди голямото лятно обучение и академия с ученици.

Ако сте директор или представител на училище, сега е моментът да заявите и свободните си позиции за учители през следващата година. Анна, Таня, Велислав и още над 80 одобрени участници ще започнат да избират своите позиции още през март. Заявки от училищата партьнори се приемат до 30 април!

Анна Бисет: Мога да дам всичко от себе си за промяната

Анна Бисет
Анна Бисет

Анна Бисет е родена в Шотландия. Майка й е българка, а баща й шотландец. Завършва езикова гимназия и след това Ерготерапия в Русенския университет. В момента живее в област Разград. Споделя, че работата с деца е най-голяма й слабост. 

Обича да чете, да създава изкуство и да пътува. 

Защо избра да кандидатстваш за програмата “Нов път в преподаването” на „Заедно в час”?

За мен програмата е една нова възможност да открия моето призвание и удоволствие. 

Като човек, който обича децата и има огромно желание да работи с тях, смятам че от “Заедно в час” ще се науча на много нови методи и форми на подкрепа. Ще опозная една нова среда и възможности. 

Смятам, че тази “Нов път в преподаването” и “Заедно в час” като общност са това, което търся от дълго време. Мисля, че това е моето място и ще ми носи щастие. 

Мога да дам всичко от себе си за промяната, за която се бори организацията и ще бъда изключително щастлива да бъда част от успеха на всеки ученик. 

Какво очакваш от следващите две години като учител?

Следващите две години като учител очаквам да науча и вложа много в работата си като учител с деца от различни групи. Да видя, че може да се случи промяна в образователната система и аз да съм част от нея. Очаквам да положа много усилия, това децата да учат и да се развиват в една пълноценна, подкрепяща и стимулираща среда. Да помагам и да бъда част от семейството на тези деца. Очаквам да мина през много и различно – трудно и лесно, да постигна много и да се чувствам, доколкото е възможно, удовлетворена. 

От какво образование имат нужда учениците, за да бъдат успешни и щастливи?

Това е въпрос, който наистина ме затруднява, тъй като не може да се отговори кратко и ясно. Учениците се нуждаят от образование, което да върви стъпка по стъпка. Да бъде просто и ясно, на нивото на самото дете. Имат нужда да разбират и да се чувстват част от цялата система на учене и развитие. Учениците би трябвало да имат право на избор и сами да вземат решения. Образованието да бъде приобщаващо и равноправно за всички. Децата да имат подкрепяща и спокойна среда. Смятам, че не е необходимо да се гонят високо оценки и покриването на критерии и норми, а ученето да се развива в едно нормално ниво, децата да учат умения от живота. Да има повече игра и свободно време, да избират, това което биха искали да правят. 

Таня Маркова: Бих искала да обръщам внимание и да уча учениците си на разбиране

Таня Маркова
Таня Маркова

Таня е завършла бакалавър “Бизнес администрация” в Нов български университет и магистратура “Мениджмънт на маркетинга” в Техническия университет в София.

Обича изкуството и преди Covid-19 пандемията има собствена творческа работилничка, в която организира творчески занятия за деца. Занимава се също с фотография, която възприема като нещо повече от хоби.

Защо избра да кандидатстваш за програмата “Нов път в преподаването” на „Заедно в час”?

Защото се чувствам част от общността на „Заедно в час“. Това, което обединява хората в „Заедно в час“ е каузата, която споделят – за по-добро образование на всички деца в България. Споделям идеите на тази общност. Аз съм „За“ иновациите и вярвам, че всяко дете трябва да има възможност да получи необходимото за него образование. Изцяло подкрепям мисията на общността, защото ме е грижа за бъдещето, а децата са нашето бъдеще. Ще се изразя метафорично – „Каквото посееш, това ще пожънеш“. Децата са нашето зрънце и е много важно как обгрижваме и отглеждаме това зрънце.

Какво очакваш от следващите две години като учител?

Фокус върху децата. Аз се чувствам истински удовлетворена и цялостна, когато работя с деца и млади хора. От децата, ние възрастните, можем да научим много. Възрастните учат децата и младите на установени житейски правила, норми, базирани на опит, докато децата учат възрастните на припомняне, житейска ретроспекция, сензитивност и участие в настоящия момент. Стремежът ми ще бъде да преподам знанието на учениците, че от нас зависи. Утрешният ден и обстоятелствата, в които се намираме, не са предпоставка да останем пасивни, да търсим оправдание и да се примиряваме със ситуациите, защото ние сме тези, които ги променяме, а с промяната израстваме и ние самите. Бих искала да обръщам внимание и да уча учениците си на разбиране и емоционална интелигентност. Разбирането и стремежът към “цялото”, към обединението. Ценности като емпатия, вяра, отговорност.

От какво образование имат нужда учениците, за да бъдат успешни и щастливи?

От качествено образование, което разглеждам като достъп до постоянно развитие, пример, приемане, инициатива, иновации, социализация, отговорност, подкрепа. Всичко е от значение. Учениците имат нужда от цялостно развитие. Всеки един ученик има нужда от насърчаването и мотивация за по-добро бъдеще. А вярата за успехите в бъдещето е съвкупност от компетенции, които детето да развива, да опознава себе си и така и да достигне до избора за това къде е и къде иска да стигне в личен и професионален план. 

Велислав Каракиев: Искам да дам пример и да покажа на учениците, че всяка мечта е възможна, стига да не се отказваш от нея

Велислав Каракиев

Велислав е на 23 г. и наскоро завършва педагогическото си образование по физическо възпитание в Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“. Спортът е важна част от живота му, като през годините практикува плуване, футбол и смесени бойни изкуства. Споделя, че всеки спорт му е взел по нещо, но му е дал и много повече. От спорта се научава на спокойствие, толерантност, отговорност и амбиция. Средното си образование е завършил в СУ „Св. Св. Кирил и Методий“ в гр. Велинград. Именно там се заражда и желанието му да стане учител, заради добрите учители, но и защото винаги е искал да бъда част от промяната. “Смятам, че това да си учител е призвание, което се „отключва“ в подходящия момент. Надявам се, че след няколко месеца към това описание ще мога да добавя и „горд учител“.

Защо избра да кандидатстваш за програмата “Нов път в преподаването” на „Заедно в час”?

Всъщност приятелката ми ме убеди да се запиша и честно казано в началото не вярвах, че ще стигна до мястото, на което се намирам в момента. Мислех, че никой няма да ми даде шанс, но „Заедно в час“ направиха именно това – повярваха в мен и в амбицията ми да стана учител. Програмата на „Заедно в час“ прави мечтите постижими. Не ги прави по-лесни, но ти осигурява подкрепата, от която имаш нужда, за да продължаваш напред. 

Какво очакваш от следващите две години като учител?

От следващата една година очаквам да ми даде нужния опит и увереност, за да бъда в помощ на учениците и образователната система. А от следващите две години очаквам да сбъднат мечтата ми. Надявам се, че някой ден, когато учениците си спомнят за дните си в училище, ще си спомнят и за мен с добро. За това мечтая – да им дам пример и да им покажа, че всяка мечта е възможна, стига да не се отказваш от нея. 

От какво образование имат нужда учениците, за да бъдат успешни и щастливи?

На първо място имат нужда от достъпно образование и среда, в която да се чувстват подкрепяни. Те имат нужда да знаят, че някой вярва в тях. Иначе казано – учениците са като мен преди да се включа в програмата – просто имат нужда някой да повярва в тях, за да добият самочувствие. Те са достатъчно интелигентни и добри, просто някой трябва да ги убеди в това, за да могат и те самите да повярват в себе си. Когато знаеш, че някой те подкрепя и си готов да положиш усилия, успехът е неминуем. А щастието идва с удовлетворението, което изпитваме от успехите си. 

Приемът на нови кандидати продължава и в момента! Все още имате време да последвате Анна, Таня и Велислав.


Прочете още:

Какво научих след един срок преподаване

5 неща, по които да познаеш, че ще станеш добър учител

3 мита за учителите от програма “Нов път в преподаването” на “Заедно в час”

Училищата от цялата страна подобряват екипите си с учители от “Заедно в час” до 30 април