Защо да назначите учител от програма “Нов път в преподаването”?

Имате ли свободни позиции за начален учител или учител в ЦОУД? Сега можете да ги запълните с мотивирани професионалисти от програма “Нов път в преподаването” на “Заедно в час”.
Процесът е изключително лесен:
- Попълвате заявка на нашия сайт;
- Ние Ви свързваме с учител, отговарящ на Вашите изисквания;
- Окончателното решение за неговото назначение в училище се взима от Вас след провеждане на интервю с кандидат-учителя.
Ако вече сте работили с преподаватели от програма “Нов път в преподаването”, вероятно познавате тяхната отдаденост, креативност и иновативен подход от първо лице. Ако обаче досега не сте имали досег с нито един участник в нашата програма, прочетете тази статия до край, за да разберете защо си струва да назначите начален учител от “Заедно в час”.
Обучение, професионална подкрепа и квалификация
Магистърска програма по НУП в Пловдивски университет “Паисий Хилендарски”
Голяма част от учителите в програмата имат педагогическо образование, а понякога дори и предишен опит в училище. Тези, които нямат, преминават през магистърска програма по НУП в Пловдивски университет “Паисий Хилендарски”. Магистърската програма е двугодишна и се провежда в задочна форма на обучение в периода 2022 – 2024 г.
Интензивно предварително обучение и практическа подготовка

Всички учители в програмата преминават през интензивно предварително обучение, съобразено с най-актуалните педагогически тенденции, и практика в реална училищна среда преди началото на учебната година. Предварителното им обучение започва още с влизането им в програмата и включва обучителни сесии, разговори с учители, посещения в училище, самостоятелно четене, изготвяне на продукти, попълване на дневник за саморефлексия и др.
През юли и август се провеждат летният институт и лятната академия на “Заедно в час”. В рамките на 6-7 седмици участниците учат и работят заедно. Летният институт подготвя учителите с по-задълбочени познания в следните области:
- Наука за ученето;
- Създаване на визия за класната стая;
- Работа с ДОИ и задължителните учебни програми;
- Обратно планиране на учебен и урочен план;
- Оценяване;
- Култура на учене;
- Работа с ученици със СОП;
- Работа с ученици с различен майчин език;
- Работа с ученици с предизвикателно поведение;
- Комуникация с родители;
- Преподаване в онлайн среда и използване на нови технологии;
- Училищна документация и ефективно партньорство в колектива.



С Лятната академия на “Заедно в час” учителите трупат практически опит в класната стая. Академията е безплатна за учениците и всяка година се радва на огромна популярност сред деца и родители. Учебните часове се провеждат на територията на две столични училища, партньори на “Заедно в час”. Форматът наподобява една мини учебна година: учителите планират визия, учебни и урочни планове, подготвят и украсяват класните си стаи, провеждат родителски срещи, откриват академията с официално тържество, преподават редовни учебни часове, оценяват работата на учениците си, следят за отсъствия, поддържат връзка с родителите през цялото време и в края закриват академията с тържество и раздават сертификати за успешно завършване на учениците.
По време на академията и института учителите планират и разработват продукти в съответствие с учебните програми на класовете, на които преподават. Целта е да се научат да работят с ДОИ и задължителните учебни програми преди началото на учебната година.
Менторска подкрепа и надграждащи обучения
В рамките на участието си в двугодишната програма учителите получават и допълнителна професионална подкрепа. Тя се състои в работа със специалист “Подкрепа на учители” от екипа на “Заедно в час” и поредица от надграждащи обучения, които се провеждат в неучебно време. Специалистите от нашия екип подкрепят учителите директно в класната стая, като посещават часовете им веднъж месечно и обсъждат какво работи и какво не. Надграждащите обучения позволяват на учителите да задълбочат познанията в дадена област според контекста, в който преподават. За успешното си участие в тези обучения учителите в програмата получават и квалификационни кредити.
Каква подкрепа получават учителите в програма “Нов път в преподаването”? Вижте разказ от първо лице на г-жа Лава Коцева, директор на 75 ОУ “Тодор Каблешков” в София и учителите от програмата в нейното училище:
Развиване на социално-емоционални умения в начален етап
Социално-емоционалното учене (СЕУ) е процесът на развитие на социално-емоционални компетенции, т.е. нагласи, убеждения, умения и поведенчески модели, които ни помагат да взимаме правилни решения. СЕУ е една от областите, в които задълбават специфично началните учители от програма “Нов път в преподаването”. В класната стая това означава отговорни ученици, които проявяват емпатия и загриженост, работят в хармония заедно и знаят как да управляват емоциите си. Изследванията показват, че ученици, които имат добре развити социално-емоционални умения, показват и значително по-добри учебни резултати от връстниците си.
Принос към училищната общност и достъп до възможности за всички ученици
Учителите в програмата на “Заедно в час” работят не само на ниво клас. Ето няколко примера за това как допринасят за развитието на своята училищна общност:
Извънкласни дейности и допълнителни занимания за учениците
- Състезания на училищно или междуучилищно ниво като “На лов за съкровища с ученици и родители в с. Ръжена”;
- Клубове по интереси;
- Детско участие и ученическо самоуправление;
- Социално-емоционални работилници за добродетели, разпознаване и управление на емоциите в начален етап;
- Интервенции под формата на игра или урок-беседа при липса на спортсментсво, вербална или физическа агресия;
- Достъп до възможности за развитие и разширяване на мирогледа на деца от малцинствен произход и малки населени места.