Защо отново съм на Лятна академия

Между 31 юли и 18 август в 90 СУ „Ген. Хосе де Сан Мартин“ в кв. “Люлин” и 144 СУ „Народни будители“ в кв. “Младост” в София се провежда традиционната безплатна Лятна академия на Заедно в час за ученици от I до XII клас. Целта й е да повиши мотивацията за учене на учениците, да подобри подготовката им по изучаваните предмети и да изпълни лятото им със смислени и забавни преживявания и нови контакти. Часовете в академията са водени от новите учители по програма Заедно в час, които са специалисти по различни учебни дисциплини и имат разнообразен професионален опит.

Лятната академия се организира за седма поредна година и вече има деца и младежи, които са я посещавали неведнъж. Попитахме някои от тях – и техните родители, защо избират да прекарат част от лятната си ваканция в академията на Заедно в час и кои са според тях ползите от нея.

 

Защо вече поредна година записвате детето си в Лятната академия на Заедно в час?

“През лятото децата трябва да продължат да учат, макар и не толкова усилено, колкото през учебната година, за да поддържат натрупаните знания. Лятната академия предоставя и чудесна среда за децата да общуват, учат и творят заедно.”

Христо, чието семейство живее в чужбина и прекарва лятото в България. Синовете му Стоян и Кирил са ученици в академията за втора година

“След първата година записването е изцяло по негово желание, дори всяка година се интересува дали ще има Лятна академия.”

Елена, чийто син Димитър е ученик в академията за шеста година

“Очарована съм както от преподавателите, така и от организацията за провеждането на академията.”

Гюлтен, чиято дъщеря Айлин е ученичка в академията за пета година

Какво ви харесва най-много в академията и кои са за вас най-големите ползи от нея?

“Най-ценна намирам средата. Учителите са млади, ентусиазирани и готови да експериментират. Няма го напрежението, свързано със задължителното покриване на определен материал. Децата вече са си починали от учебната година и са готови за нови занимания.
Нашите деца не учат по принцип на български. За тях е интересно да видят какво представлява българското училище и да се опитат да се справят в съответната среда.”

Христо

“По мнение на сина ми най-голямата полза е опресняването на знанията.”

Елена

“Повечето от учителите са млади, не се боят да работят с деца, поемат нужната отговорност, с което доказват борбеност, желание и доста добри умения. Харесвам как добре съчетават учебните занимания със забавление. Възхищавам се на подхода им и търпението, което проявяват, ако в дадени моменти е необходимо.”

Гюлтен

Бихте ли посочили конкретен пример за интересен час или преживяване от предишна Лятна академия?

“Изработване на модел на кръвоносна система от гумени маркучета и оцветена вода. Както и много лесно и достъпно обяснение на действието „степенуване“ – като дърво с клончета.”

Елена

“Впечатлена съм от организацията по случай завършването на миналогодишната Лятна академия. Зарадва ме фактът, че въпреки липсата ми на особени певчески таланти ми беше дадена възможност да изпея една песен на концерта. Хубаво е, когато ни се дава възможност за проява, защото по този начин придобиваме самоувереност и сила, които ни мотивират да даваме все повече и повече от себе си. За някой това може да не значи нищо, но за мен беше много.”

Айлин, която е ученичка за пета година в академията

“Миналата година третокласниците бяха подготвили пиеса, която видимо им достави удоволствие.”

Христо

Кое за вас и за детето ви е различното в Лятната академия в сравнение с традиционните часове в училище?

“Нетрадиционният метод на преподаване, практически примери, работата в малки групи, акцент върху силните страни и положителните качества на учениците.”

Елена

“Има разлика в отношението на преподавателите към учениците, което ни подтиква към по-голямо старание.”

Айлин

Как заниманията в академията допълват знанията и уменията на детето ви?

“Учителите по математика и български език и литература са специалисти в съответните области, докато учителите в редовното училище на децата ни (в Канада) нямат толкова задълбочена специализирана подготовка. Така децата имат възможност да изпробват по-различен подход към материя, с която вече са запознати.”

Христо