Защо съм за осма поредна година на Лятна академия

Ученичката Айлин Хаджийска разказва какво е за нея Лятната академия на “Заедно в час” и защо се записва за осма поредна година

Аз съм Айлин Хаджийска, ученичка в 9 клас. Още от лятната ваканция след успешно завършен втори клас се впуснах в приключението Лятна академия. Бях мъничка, доста любопитна, а и винаги съм обичала да се занимавам с училище. След първата година продължих всяко лято да моля мама да ме записва за това приключение. А след 7-ми клас започнах да се записвам сама.
Първата година разбрах за академията от своя съседка. Тя се беше записала и покани и мен. Аз приех и се записах с голямо удоволствие, а когато през юли (май тогава беше) започна Лятната академия ми беше странно, но и приятно. Всички мои съученици си спяха сладко-сладко до обяд, а аз ставах рано, за да ходя на училище и през лятото. Наистина странно решение, да, но пък беше вълнуващо. По време на академията бях заобиколена от много добри учители. Всеки ден учехме, но не учене като в училище, а по-интересно. Играехме различни игри и по този начин научавахме нови неща. Беше ми много забавно.
Лятната академия ми помогна да създам нови приятелства и да опознавам себе си все повече и повече.



Все още има учители и ученици, с които комуникирам дори и да не сме в един квартал или дори един и същи град. С господин Вихренов (Петров) [бел. Ред. Випуск 2016-2018], който ми беше класен ръководител и учител по история и цивилизация в 5-и клас все още си пишем понякога. Макар и виртуално се радвам, че след толкова години все още поддържам връзка с него.
В 6-и клас пък срещнах господин Стоев. Той ми беше учител по математика и класен ръководител. През трите седмици, които прекарахме заедно, ние се научихме да бъдем млади архитекти и направихме макет на 90-о училище в София, където беше академията. Когато бях 7-ми клас и ми предстоеше НВО, макар и чрез интернет той ми помогна много с решаването на задачи. Миналото лято (2019) се срещнахме и на конференцията за “Приключението: От мен зависи”. Отново работихме заедно и си спомних колко ни беше приятно приятно.



Малко по-късно същата година се видяхме и на едно събитие в НДК. И ето, след толкова години ние се продължаваме да се виждаме по разни събития и да поддържаме връзка помежду си. Разбира се, има още много учители, които са останали в съзнанието ми, това са просто най-ярките примери, които мога да дам. Освен учители имам и съученици, с които още си общуваме, виждаме се и прекарваме време заедно. Ако не беше „Заедно в час“ нямаше да се запознаем и да създадем силни приятелства помежду си. Имам приятели от Академията, с които си се шегуваме всеки път за това, щом се видим.
Това, което много ми харесва в „Заедно в час“ е, че учат учителите на нови и различни методи на преподаване, които са интересни на учениците. Като пример бих дала тегленето на имената на учениците с клечки. Учениците си пишат имената на дървени клечки и когато трябва да се отговори, учителят тегли клечка, а ученикът, чието име е изписано, отговаря. Докато учителят разбърква клечките в учениците има очакване, което също е доста забавно. В моето училище (бел. ред . 97 СУ “Братя Миладинови”) има повече от петима учители, които са преминали през програмата на Фондацията и будят у учениците интерес към учебния материал с методите на преподаване. Те ни правят щастливи с присъствието си и начина, по който предразполагат учениците.
Тази година много се надявах да има Лятна академия, защото лятото нямаше да е същото без нея.



Айлин с Мария Лазарова, възпитаник на “Заедно в час”(2017), която преподава в училището на Айлин 97 СУ “Братя Миладинови”, снимка: личен архив
Въпреки пандемията, в която се намираме, смятам, че е хубаво, че ще я има. Едната причина, която ме накара да се запиша за осма поредна година е, че ми липсва общуването с хора. Според мен призивът „Остани си вкъщи“ на много ученици е повлиял малко или много отрицателно. Трябваше много бързо да да отвикнем с излизането с приятели, с ходенето на училище и коренно да променим ежедневието си. Другата причина е, че учебният материал се преподава дистанционно, по съвсем различен начин. Затова и ще се радвам, ако сега го видя през друга призма и успея да открия нещо ново и полезно.
Моето мнение е, че Лятната академия на „Заедно в час“ може да помогне много на учениците, ако не са успели да разберат нещо по определен предмет по време на електронното обучение. Това е една възможност, от която можем да спечелим много, ако се възползваме от нея.
И накрая – за осма година нетърпението, че ще бъда на Лятна академия не се променило, а даже се увеличава с всяка изминала година.
Благодарим на Айлин, която сама прояви желание да ни сподели своите причини да се включи в тазгодишната лятна академия. В събитието местата за ученици се запълниха рекордно бързо, но все още има начини да го подкрепите. За първа година направихме публична дарителска кампания, благодарение, на която можем да осигурим качественото и професионално обучение на учениците.
Повече за Лятната академия прочетете на тази страница.
Партньори на тазгодишната Лятна академия са Фондация “Америка за България”, Титан Златна Панега Цимент, Breaktime, ITST technology, Сердика Център и неправителствените организации HESED “Здраве и социално развитие” и Център “Амалипе”.
Етикет:Истории на ученици, Лятна академия